پیرانشهر؛ صدور حکم حبس و جزای نقدی برای فریدون نبی

فریدون نبی شهروند اهل پیرانشهر از سوی دادگاه انقلاب مهاباد و شعبه ١٠٢ دادگاه کیفری ۲ پیرانشهر به ۴۳ ماه حبس و پرداخت دو میلیون و پانصد هزار تومان جریمه نقدی محکوم شد.

photo 2023 06 03 16 18 16

به گزارش کولبرنیوز، فریدون نبی ۲١ ساله و اهل شهر پیرانشهر از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی امیر اجاقلو از بابت اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» به ۴۳ ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام «عضویت در یکی از احزاب اپوزیسیون» به ٣۵ ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده است. نامبرده از سوی شعبه ١٠٢ دادگاه کیفری ٢ پیرانشهر به ریاست قاضی رضا قهرمانی ساعتلو از بابت اتهام «حمل سلاح و پرتاب و ساخت کوکتل مولوتوف» به ۶ ماه حبس و پرداخت ۲۵ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده است.
با اعمال ماده ١۳۴ قانون مجازات اسلامی ۴۳ ماه از این حکم برای نامبرده قابل اجرا می‌باشد.
روز شنبه ٦ آبان‌ماه ١۴٠١، نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قضایی و بە صورت خشونت‌آمیز به منزل خانوادگی فردین نبی یورش بردە بودند و پس از آنکه موفق به بازداشت او نشده‌ بودند، برادر کوچک وی فریدون نبی را بازداشت کرده‌ بودند. سرانجام فریدون نبی پس از ۴۸ روز بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه به زندان نقده منتقل شده بود.
نهایتاً روز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، نامبرده با تودیع قرار وثیقه سه میلیارد تومانی به صورت موقت و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان نقده آزاد شد.

لازم به ذکر است که فریدون نبی به جای برادرش فردین نبی توسط مأموران امنیتی به ‌صورت گروگانگیرانە بازداشت شدە بود.

Next Post

فراخوان سندیکاهای کارگری فرانسه و سوئیس به تظاهرات در حمایت از فعالین کارگری و‌ معلمان ‌زندانی و در اعتراض به سرکوب‌ها در ایران

ش ژوئن 3 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it زمان:  جمعه ۹ ژوئن ساعت ۱۱ صبح الی ۱۵ بعدازظهر مکان: ژنو، مقابل دفتر سازمان جهانی کار گردهمایی در ژنو، جمعه ۹ ژوئن ۲۰۲۳ در اعتراض به سرکوب‌ها در ایران به مناسبت کنفرانس سالانه سازمان جهانی کار، ما تشکلات سندیکایی امضا کننده این […]
photo 2023 06 03 16 45 14
Telegram Channel