وخامت وضعیت سلامت جعفر ابراهیمی، معلم زندانی در زندان اوین

بر اساس گزارش شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران، وضعیت سلامت جعفر ابراهیمی، فعال صنفی محبوس در زندان اوین وخیم است و نیازمند رسیدگی پزشکی است.

photo 2023 08 14 10 42 45

بە گزارش کولبرنیوز، بە نقل از شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان، جعفر ابراهیمی، معلم و بازرس شورای هماهنگی تشکل‎های صنفی معلمان ایران در زندان اوین، بە مشکلات حاد گوارشی و التهاب رودە مبتلا است و در پی عدم رسیدگی پزشکی، وضعیت سلامت وی وخامت پیدا کردە است.

آقای ابراهیمی در دو ماه اخیر، با کاهش وزن شدید مواجە بودە و پیشرفت بیماری دست‌وپا و دهان ایشان را نیز درگیر کردە است. گفتە می‌شود کە این فعال صنفی در زندان بە بیماری دیابت نیز مبتلا شدە است.

در این گزارش همچنین آمدە است که داروی تجویز شده توسط پزشک متخصص زندان، «مشروط به مصرف در شرایط ایزوله بوده و این امکان در زندان وجود ندارد. علیرغم وضعیت نامناسب جسمی و تشخیص پزشک قانونی برای برخورداری از آزادی زودهنگام یا دست‌کم اعزام به مرخصی درمانی او، مسئولین زندان همچنان به ضرورت حق دسترسی این معلم زندانی بە درمان بی توجهی کردەاند.

جعفر ابراهیمی، بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در تاریخ ١٠ اردیبهشت‌ماه ١٤٠١، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. قرار بازداشت آقای ابراهیمی در تاریخ ۱۳ مردادماه برای بار دوم تمدید و سپس حکم پنج سال حبس این فعال صنفی، در تاریخ ٦ آذر ماه ۱۴۰۱، توسط دادگاه تجدید نظر استان تهران عینا تایید شد.

آقای ابراهیمی، با وجود بیماری، از زمان بازداشتش، همچنان از مرخصی درمانی محروم بودە است و دوران حبس خود را در زندان اوین سپری می‌کند.

کولبرنیوز

Next Post

پاوه؛ مرگ یک زن کولبر بعد از سه روز دست‌ و پنجه نرم کردن با مرگ

د آگوست 14 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it زبیده رحیمی زن کولبر اهل روستای “زاور” از توابع شهر پاوه، که دچار سکته مغزی شده بود، بعد از سه روز دست‌ و پنجه نرم کردن با مرگ در بیمارستان “امام رضا” کرمانشاه درگذشت. به گزارش کولبرنیوز، روز […]
photo 2023 08 14 08 52 40

You May Like