همبستگی بین‌المللی اتحادیه کارگری سراسری آلمان با بیش از ۶ میلیون عضو با کارگران و معلمان زندانی در ایران

کارگر زندانی آزاد باید گردد!

photo 2022 07 19 21 54 52

در جمهوری اسلامی ایران اعضای اتحادیه‌ها هم‌چنان دستگیر می‌شوند. اتحادیه کارگری سراسری آلمان خواستار آزادی فوری آنهاست.
از چندین ماه پیش کارگران ایران از حق انسانی تجمع برای گرفتن مطالبات خویش استفاده می‌کنند. مسئولین و دولت ایران بجای گفتگو با کارگران اعتصابی و معترض اتحادیه‌ها، فعالین‌شان را مورد سرکوب و پیگرد قرار می‌دهند.
برخی از اعضای اتحادیه که فراخوان به اعتراض داده بودند، دستگیر و از اوائل ماه مه بدون تفهیم اتهام درسلول‌های انفرادی زندانی‌اند. بنظر می‌رسد که قصد دارند آن‌ها را با دلائل نخ‌نمای حقوقی دادگاهی نموده و به حبس‌های طولانی مدت محکوم کنند.
این سرکوب‌ها فقط به این دلیل اعمال می‌شود که آن‌ها از حق تشکل و تجمع خویش استفاده می‌کنند. اتحادیه کارگری سراسری آلمان همه اشکال سرکوب دولتی علیه فعالیت اتحادیه‌ای را اکيداً محکوم می‌کند.
ما بیش از همه از مسئولین و دولت ایران خواهان:

  • آزادی فوری فعالین اتحادیه‌ای رضا شهابی و حسن سعیدی از اتحادیه اتوبوسرانان و اعضای اتحادیه معلمان جعفر ابراهیمی و محمد حبیبی، هستیم.
  • وتضمین آزادی تجمع و تشکل برای مردم ایران و حفظ آن هستیم.

اتحادیه کارگری و سراسری آلمان در سازمان جهانی کارگران برای تحقق حق پایه‌ای و انسانی کارگران ایران تلاش خواهد نمود.

لینک بیانیه به زبان آلمانی:

https://bit.ly/3J5at8J

کولبرنیوز

Next Post

ترک تحصیل ۱٤٨ هزار دانش‌آموز سیستانی و بلوچستانی

چ جولای 20 , 2022
روزنامه ایران نوشت: “استان سیستان و بلوچستان همچنان در صدر استان‌هایی قرار دارد که بیشترین دانش‌آموزان از تحصیل باز می‌مانند.” به گزارش کمپین فعالین بلوچ، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش سیستان و بلوچستان از خداحافظی ۱٤٨ دانش آموز استان با مدرسه خبر داد. براساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش سیستان‌و‌بلوچستان، بیش از […]
photo 2022 07 20 10 19 50

You May Like