نوسود؛ زخمی شدن یک کولبر با شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

در کمین‌گذاری و تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی رژیم به سمت دسته‌ای از کولبران یک کولبر زخمی شد.

شدن یک کولبر با شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

به‌گزارش کولبرنیوز نیمه‌شب دوشنبه ٩ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ براثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی رژیم یک کولبر باهویت «جبار ویسی پاریاب» ٣۰ ساله اهل روستای “جوجار” از توابع ثلاث‌باباجانی از ناحیه صورت مورد اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای قرار گرفته و به شدت زخمی شد.
یک منبع نزدیک به آقای ویسی به کولبرنیوز گفت که این کولبر به بیمارستان پاوه منتقل گردید ولی به دلیل وخامت حال قرار است به یکی از مراکز درمانی شهر کرمانشاه منتقل شود.
لازم به ذکر است این کولبر درحالی مورد اصابت شلیک نیروهای نظامی رژیم قرار گرفت که هیچ باری را حمل نمی‌کرد.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

زخمی شدن دو کولبر دیگر در مرز نوسود

س ژانویه 30 , 2024
در تیراندازی نیروهای هنگ مرزی رژیم دو کولبر دیگر نیز زخمی شدند. به‌گزارش کولبرنیوز شامگاه دوشنبه ۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ نیروهای هنگ‌مرزی رژیم به سمت دسته‌ای از کولبران تیراندازی کردند که براثر آن دو کولبر دیگر باهویت «یزدان (فامیلی نامشخص)»، «برزان (فامیلی نامشخص)» زخمی شدند.پیش‌تر نیز کولبرنیوز در گزارشی دیگر از […]
زخمی

You May Like