ممنوع‌الملاقات شدن مازیار سیدنژاد، فعال کارگری

مازیار سیدنژاد، فعال کارگری محبوس در زندان اوین، از روز دوشنبه ۲ مردادماه ۱٤٠۲، از ملاقات با خانواده خود محروم شد.

photo 2023 07 25 20 38 07

به گزارش کولبر نیوز، به نقل از هرانا، مازیار سیدنژاد، فعال کارگری کە اکنون دوران محکومیت ۲ ساله خود را در زندان اوین سپری می‌کند، از روز دوشنبه ۲ مردادماه ۱٤٠۲، از ملاقات با خانواده خود محروم شد.

هرانا به نقل از یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این فعال کارگری گزارش داده است: “روز گذشته مادر آقای سیدنژاد علیرغم کهولت سن و ابتلا بیماری های متعدد از اهواز برای ملاقات با فرزند خود به تهران مراجعه کرده بود. پس از ساعاتی با بهانه تراشی‌های مسئولین مربوطه به او اجازه ملاقات با فرزندش را ندادند و اعلام کردند مازیار ممنوع الملاقات است.”

بر اساس این گزارش، مسئولین زندان، مازیار سیدنژاد را که دارای بیماری‌های گوارشی است، از دسترسی به داروهایش محروم کردەاند. در این گزارش همچنین آمده است، با درخواست مرخصی این فعال کارگری که نزدیک به یک ماه از آن می‌گذرد، موافقت نشده است و آن را ملزم به موافقت ضابط پرونده کردەاند.

مازیار سیدنژاد، در تاریخ ۱۷ خردادماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در تهران دستگیر و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه، موسوم به بند دو الف زندان اوین منتقل شد. وی نهایتاً در تاریخ ۲۵ مردادماه ١۴٠٠ با تودیع قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

این فعال کارگری، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی از بابت اتهام «عضویت در گروه‌های کمونیستی» به ۲ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال حبس تعزیری و به عنوان مجازات تکمیلی به دو سال ممنوعیت خروج از کشور، ممنوعیت عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و ممنوعیت فعالیت در شبکه‌های اجتماعی محکوم شده است. با اعمال ماده ١٣۴ قانون مجازات اسلامی ۲ سال حبس تعزیری برای او قابل اجرا خواهد بود.

با احتساب محکومیت قبلی ۳ ساله وی در اهواز، او به ۵ سال حبس تعریزی محکوم شده است.

آقای سیدنژاد، در اردیبهشت‌ماه سال جاری در آستانه روز جهانی کارگر، جهت اجرای دو سال حبس خود راهی زندان اوین و سپس به بند ۶ این زندان منتقل شد.

Next Post

سروناز احمدی را به کودکان بازگردانید!

چ جولای 26 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it ما سروناز را به فعالیت‌های بی‌دریغش برای دفاع و مراقبت از کودکان کار و مهاجر و خانواده‌های آن‌ها می‌شناسیم. سروناز همچنان باوجود عفو عمومی، همراه دیگر کسانی که هنوز مشمول این عفو نشده‌اند، بهترین روزهای جوانی‌اش را در زندان سپری […]
photo 2023 07 25 22 42 23
Telegram Channel