مریوان؛ جانباختن یک کولبر بر اثر سرمازدگی

فرید روبینا کولبر اهل شهر مریوان بر اثر سرمازدگی در نوارمرزی انجیران این شهر جانش را از دست داد.

msg 1001143457715 89006

به گزارش کولبرنیوز بامداد روز چهارشنبه ١٨ بهمن‌ماه ۱۴۰۲، یک کولبر بر اثر سرمازدگی و گرفتار شدن در برف و کولاک در نوارمرزی انجیران شهر مریوان جانش را از دست داد. هویت این کولبر “فرید روبینا” اهل روستای “چالی‌سور” از توابع شهر مریوان می‌باشد. بر اساس این گزارش جنازه این کولبر پس از ۷ ساعت تلاش مردم روستای انجیران و نیروهای اورژانس بیمارستان مریوان پیدا شده است.
لازم به ذکر است که فرید روبینا تازه داماد و ۲۰ روز پیش عروسی کرده بود.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ۲۰٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

Next Post

زمینەهای اجتماعی شکل گیری انقلاب ١٣٥٧ ایران و علل شکست آن

چ فوریه 7 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it بخش اول در آستانه ٢٢ بهمن سالروز قیامی که به عمر ٢٥٠٠ سال نظام سلطنتی در ایران پایان داد و طومار سلطنت پهلوی را در هم پیچید هستیم. سالگرد این رویداد تاریخی فرصتی است تا به ارزیابی آن بنشینیم. ارزیابی […]
msg 1001143457715 89033
Telegram Channel