مرگ و مصدومیت پانزده کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

در سایه فقدان ایمنی و شرایط نامناسب کار، پانزده کارگر در شهرهای تهران، تنکابن، کرمانشاه، کرمان، لاهیجان و اصفهان در حین انجام کار دچار حادثه شدند. طی این حوادث سه کارگر جان خود را از دست دادند و دوازده تن دیگر دچار مصدومیت شدند.

kargaryhavades

به گزارش کولبرنیوز به نقل از هرانا، پنج کارگر در یک کارگاه صنعتی در حین انجام کار دچار حادثه شدند.
بر اساس این گزارش، پنج کارگر شاغل در یک کارگاه صنعتی واقع در شهرک صنعتی شمس‌آباد جنوب تهران در محل استراحت خود دچار گازگرفتگی و مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن شدند. طی این حادثه دو کارگر جان خود را از دست دادند و سه تن دیگر دچار مصدومیت شدند. نیروهای امدادی دو کارگری که جانشان را از دست دادند را از محل حادثه خارج کرده و سه کارگر مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

– مرگ یک کارگر در تنکابن

به گزارش هرانا، یک کارگر در تنکابن طی حادثه‌ای جان خود را از دست داد.
بنا بر این گزارش، یک کارگر در کارخانه “پارس نئوپان” نشتارود واقع در جاده خشکه‌داران بخش تنکابن، حین انجام کار بر اثر سقوط به داخل یکی ازدستگاه‌های خط تولید بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد. در این گزارش آمده است، نیروهای آتش نشانی با کمک تجهیزات کارگر جانباخته را از بین دستگاه خارج کردند. هویت وی علی کریمیان حدوداً پنجاه ساله عنوان شده است.

– مصدومیت سه کار گر سیمبان در شهرهای مختلف

طی یک ماه سه کارگر سیم‌بان شرکت توزیع برق در شهرهای مختلف در حوادث جداگانه دچار مصدومیت شدند.
بر اساس این گزارش، یک کارگر سیم‌بان شاغل در اداره برق کرمانشاه، حین انجام کار بر اثر سقوط از تیرک برق از ناحیه پا دچار مصدومیت شده و جهت مداوا در بیمارستان بستری است.
هویت این کارگر مصدوم پوریا مرادی، گزارش شده است.
هم‌چنین یکی دیگر از کارگران شاغل در شرکت توزیع برق کرمان طی چند روز گذشته حین کار، بر اثر برق گرفتگی دچار سوختگی شدید شده است. این کارگر مصدوم پس از انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفت. هویت وی جاسم (فامیلی نامشخص) عنوان شده است.
از سوی دیگر، یک کارگر جوان شرکت توزیع برق گیلان در شهرستان لاهیجان، حدود یک ماه پیش حین کار با تابلو برق دچار برق گرفتگی و سوختگی شدید شده است.
این کارگر مصدوم پس از انتقال به مراکز درمانی کماکان تحت درمان پزشکی قرار دارد. هویت وی امیر شادپور عنوان شده است.

– مصدومیت شش کارگر در شهرضا

روز چهارشنبه یکم آذر ۱۴۰۲، شش کارگر در شهرستان شهرضا واقع در استان اصفهان در حین انجام کار دچار حادثه شدند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: شش کارگر یک واحد تولیدی نیمه‌ساز واقع در شهرک صنعتی رازی شهرضا، در حال بتن‌ریزی در پی ریزش سقف این ساختمان دچار مصدومیت شدند.
منصور شیشه فروش افزود: نیروهای امدادی آتش نشانی و اورژانس دو تن از این کارگران مصدوم را سرپایی درمان کردند. چهار تن دیگر به بیمارستان امیرالمومنین منتقل شدند.

ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده که رتبه بسیار پایینی است.

Next Post

بیانیه ۹ تن از زندانیان سیاسی در اوین: «مسئولیت ما در برابر رنج دیگری»

پ نوامبر 23 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it اینجا در زندان، در میان زندانیان سیاسی، هستند افرادی که سال گذشته جان خود را برای خواست آزادی و رفع تبعیض به خطر انداختند، اما اکنون در مواجهه با نسل‌کشی فلسطینیان در جنگی تماماً ناعادلانه از سوی دولت اسرائیل می‌گویند: […]
telegram cloud photo size 4 5979027477911158041 y
Telegram Channel