محکومیت فعال کارگری مازیار سیدنژاد به ۳ سال حبس

فعال کارگری مازیار سیدنژاد از سوی دادگاه انقلاب تهران به ۳ سال حبس تعزیری، ممنوعیت خروج از کشور، ممنوعیت عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی محکوم شد.

photo 2023 01 16 17 49 26

به گزارش کولبر نیوز فعال کارگری مازیار سیدنژاد از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی از بابت اتهام «عضویت در گروه‌های کمونیستی» به ۲ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال حبس تعزیری و به عنوان مجازات تکمیلی به دو سال ممنوعیت خروج از کشور، ممنوعیت عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و ممنوعیت فعالیت در شبکه‌های اجتماعی محکوم شده است. در صورت تأیید این حکم در دادگاه تجدیدنظر، با اعمال ماده ١٣۴ قانون مجازات اسلامی ۲ سال حبس تعزیری برای او قابل اجرا خواهد بود.

با احتساب محکومیت قبلی ۳ ساله وی در اهواز، او به ۵ سال حبس تعریزی محکوم شده است.

مازیار سیدنژاد پیشتر در تاریخ ۱۷ خردادماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در تهران دستگیر و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه، موسوم به بند دو الف زندان اوین منتقل شد. وی نهایتاً در تاریخ ۲۵ مردادماه ١۴٠٠ با تودیع قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

کولبرنیوز

Next Post

مشروح روایت لیلا حسین‌زاده فعال صنفی دانشجویی از زندان عادل‌آباد

س ژانویه 17 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it نویسندە: لیلا حسین‌زاده ‏ما از زندان می‌رویم، اما زندان از ما نمی‌رود، چشمان تک‌تک هم‌اتاقی‌هایم وقتی روی زمین می‌کشیدندم و حتی فرصت آغوش و بوسه‌ای فرصت یک خداحافظی نداشتم، روی شانه‌ام مانده. باید بنویسم تا چشمانشان را از […]
photo 2023 01 16 23 00 08

You May Like