مجروح شدن دو سوختبر در‌ محور میرجاوه

دو سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی خودرو در محور میرجاوه به جون‌آباد به شدت مجروح شدند. 

telegram cloud photo size 4 6046582902545825226 y

به گزارش کولبرنیوز شامگاه شنبه ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۲، دو سوختبر بلوچ بر اثر سانحه رانندگی و انحراف خودرو از مسیر اصلی در محور میرجاوه  به جون‌آباد مجروح شدند. هویت این دو سوختبر مجروح “محمود مینگل” (براهویی) و “نثار احمد مینگل” (براهویی) اهل و ساکن زاهدان  می‌باشد. 

این دو شهروند با خودروی سوختبر خود به دلیل شاخ به شاخ شدن یک خودروی عبوری دیگر در محور میرجاوه به جون‌آباد از مسیر منحرف و با وجود جراحات قبل آتش گرفتن خودرو موفق به خارج شدن از آن شده بودند و اکنون در بیمارستان بستری هستند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

سنندج؛ تعیین زمان و شعبه، جلسه دوم دادگاه کامران ساختمانگر

ش سپتامبر 9 , 2023
جلسه دوم دادگاه رسیدگی به اتهامات کامران ساختمانگر فعال کارگری اهل شهر سنندج، روز یک‌شنبه ٢۶ شهریورماه ١۴٠٢، در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی برگزار خواهد شد. به گزارش کولبرنیوز روز شنبه ١٨ شهریورماه ١۴٠٢، کامران ساختمانگر فعال کارگری و مدنی شهر سنندج طی احضاریه به […]
telegram cloud photo size 4 6046582902545825278 y

You May Like