لغو وثیقه نازیلا معروفیان، روزنامەنگار اهل سقز

با وجود تعیین وثیقه سنگین، نیروهای امنیتی از آزادی نازیلا معروفیان⁩، دانشجوی روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه ممانعت کردند.

photo 2023 07 11 19 22 50

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از رادیوزمانه، با وجود تعیین وثیقه یک میلیارد تومانی برای آزادی نازیلا معروفیان⁩، نیروهای امنیتی مانع از آزادی وی شده و به دلیل ادامه بازجویی، وثیقه او را لغو کردند. نازیلا معروفیان، دانشجوی روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه طباطبایی، اهل سقز و ساکن تهران، روز ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ پس از مراجعه به شعبه یک دادسرای اوین بازداشت شده و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

‏در تاریخ ۱۳ تیرماه ۱۴۰۲، ماموران وزارت اطلاعات با هجوم به منزل ⁧ شخصی نازیلا معروفیان⁩، اقدام به تفتیش منزل، ضبط برخی از لوازم دیجیتال از جمله لبتاپ و تلفن همراه وی کردند. همزمان این روزنامه‌نگار در تویتی از احضار خود به شعبه یک دادسرای اوین خبر داده و اعلام کرده بود که باید روز شنبه ۱۷ تیرماه به این مرجع قضایی مراجعه نماید.

نازیلا معروفیان، در تاریخ ۸ آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ و در جریان خیزش انقلابی ژینا، به دلیل مصاحبه با امجد امینی، پدر ژینا امینی بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین انتقال داده شد.
او پس از ۷۲ روز بازداشت، ۱۹دی‌ماه ۱۴۰۱با قید وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی به‌ صورت موقت از زندان «قرچک ورامین» آزاد شد.

Next Post

جان باختن یک کودک سوختبر در محور ایرانشهر محور سرباز+ فیلم

چ جولای 12 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it یک کودک سوختبر بلوچ بر اثر تصادف و آتش‌سوزی خودرو در محور ایرانشهر به سرباز جانش را از دست داد. به گزارش کولبرنیوز، روز سه‌شنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲، بر اثر تصادف و آتش‌سوزی یک خودرو سوختبر در محور ایرانشهر به […]
photo 2023 07 11 23 07 00
Telegram Channel