قرار بازداشت رضا شهابی یک ماه دیگر تمدید شد

قرار بازداشت رضا شهابی از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه که ۲۲ اردیبهشت‌ماه توسط نیروهای اطلاعاتی درمنزلش بازداشت شده بود برای یک ماه دیگر تمدید گردید.

photo 2022 06 12 11 54 25

بە گزارش سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، در پیگیری امروز ۲۲خرداد ماه ربابه رضایی همسر رضا شهابی که به دادسرای اوین مراجعه کرده است، به ایشان گفته‌اند تحقیقات تمام نشده است و قرار بازداشت یک ماه دیگر تمدید شده است .

رضا شهابی از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد می‌باشد که تمامی فعالیت‌هایش در دو دهه اخیر مربوط به حقوق کارگران و رانندگان شرکت واحد بوده و به دلیل این فعالیت‌های سندیکایی، سال‌هاست از کارش اخراج گردیده و همچنان علیرغم تمام فشارها و تهدیدها و تحمل سال‌ها زندان همچنان دست از فعالیت و دفاع از حقوق کارگران وهمکارانش برنداشته است و مورد خشم وغضب عوامل امنیتی قرار گرفته است.
با پرونده سازی جدیدی که از سوی وزرات اطلاعات به اتهامات واهی انجام گرفته، مجدداً بازداشت و همچنان با تمدید قراربازداشت یک‌ماهه از سوی بازپرسی دادسرای زندان اوین دربند ۲۰۹ زندان اوین محبوس می‌باشد.

رضا شهابی از نظر جسمانی دارای بیماری‌های زمینیه میباشد و فشارخونش دائماً بروی شانزده تا هجده نوسان دارد و بطور مرتب نیمه چپ بدنش وصورتش بی‌حس می‌شود. او مشکل حاد کلیه دارد و شرایط زندان برایش بسیار خطرناک می‌باشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت بد جسمانی این فعال سندیکایی خواستار آزادی بی‌قید و شرط رضا شهابی و حسن سعیدی دیگر عضو زندانی سندیکا می‌باشد.

کولبرنیوز

Next Post

آخرین گزارش از وضعیت سه معلم و فعال صنفی بازداشت شده مریوان

ی ژوئن 12 , 2022
بلاتکلیفی شعبان محمدی و مسعود نیکخواه دو معلم بازداشتی و عضو انجمن صنفی معلمان کردستان-مریوان پس از گذشت بیش از یک ماه بازداشت و بی‌خبر از سرنوشت اسکندر لطفی سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران و عضو انجمن صنفی معلمان کردستان-مریوان درچهلمین روز بازداشت و چهاردهمین روز اعتصاب غذا. […]
photo 2022 06 12 13 18 14

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی