عادی‌سازی کشتار کولبران توسط برخی از کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی، ایرانیان مقیم آمریکا و کانادا

عادی‌سازی کشتار کولبران توسط برخی از کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی، ایرانیان مقیم آمریکا و کانادا

aaa

به گزارش رسیده به کولبر نیوز، چند کانال و گروه تلگرامی با نام “کولبر” در مقابل پرداخت مبلغی معین کالاهای ایرانیان ساکن آمریکا و کانادا را به ایران و یا برعکس از ایران به کانادا و آمریکا منتقل می‌کنند.
این اقدام در بهترین حالت آگاهانه و یا ناآگاهانه در خدمت سیاست عادی‌سازی و نرمالیزه کردن استراتژی کشتار روزانه و سیستماتیک مردم کوردستان توسط جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

کشتار بی‌وقفه کولبران، معتاد کردن گسترده مردم طبق نقشه و پلان، غارت منابع زیرزمینی و حتی استفاده از منابع آب کوردستان علیه مردم کورد در ایران و در عراق، دشمنی آشکار با مردم کوردستان در عراق، سوریه و ترکیه و دخالت‌های تروریستی علیه آنها، تلاش برای ایجاد و تشدید تفرقه ملی و مذهبی بین مردم کورد و غیر کورد، امنیتی کردن کوردستان و گسیل خیل گسترده مامورین و مسئولین غیرکورد در همه سطوح تصمیم‌گیریِ اداری، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و غیره، همه این‌ها و بیشتر از آنهم، نمونه‌های شناخته شده و کلاسیکِ رفتار یک رژیم اشغالگر در کوردستان است.

کولبری کار سخت، دشوار و پُرمخاطره‌ای است که انواع خطرهای مرگ‌آور را در کمین دارد. تهدیدآمیزترینِ این مخاطرات، جنایاتی است که مداوماً توسط مأموران رژیم در نوارمرزی روی می‌دهند و در نتیجه آنها، هر بار عده‌ای از این زحمتکشان جان و هستی‌شان را از دست می‌دهند. جمهوری‌اسلامی در نوارمرزی کوردستان، نیروهای نظامی و امنیتی خود را مستقر کرده است تا هر گونه تحرک و ترددی را زیر کنترل داشته باشند. این مزدوران به اشکال مختلف مردم زحمتکشی را که از راه کولبری و از طریق انتقال کالاهایی که متعلق به خود آنها هم نیست و تنها در ازای دریافت مزد ناچیزی آن‌را به دو سوی مرز منتقل می‌کنند و امرار معاش می‌نمایند، مورد اذیت و آزار قرار می‌دهند، از آنان باج می‌گیرند و به طور سيستماتيک و روزانه، با هدف سیاسی و بمنظور ایجاد فضای ترس، وحشت و ناامنی در منطقه زیر رگبارشان می‌گیرند و به قتل‌شان می‌رسانند.

بیکاری در کوردستان چنان رو به افزایش است که علی‌رغم مخاطراتی که بر سر راه چنین کاری قرار دارد، هر روز به شمار کسانی که به کولبری روی می‌آورند، افزوده می‌شود. در میان کولبران، نوجوانانِ کمتر از ۱۵ سال و پیرمردان بالاتر از ۶۵ سال هم دیده می‌شوند. تعداد زیادی از کاسبکاران مرزی و کولبران جوان، تحصیلکرده‌هایی هستند که تاکنون نتوانسته‌اند کاری گیر آورند. کولبران و آنانی که به کارحمل محموله در نوار مرزی مشغول‌اند، در واقع نیروی کار اجیر شده تجار و دلالانی هستند که با دفتر و دستکی که در شهرهای بزرگ و مرکزی دارند، اجناسی را از یک نقطه مرزی روانه و یا دریافت می‌کنند و بیشترین و بالاترین منفعت‌ها را بی‌آنکه هیچ خطری تهدیدشان کند به جیب می‌زنند و اُجرت ناچیزی به کولبران می‌پردازند.
طبق آمارهای منتشر شده از طرف مرکز آمار جمهوری اسلامی استان‌های، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان‌غربی و ایلام از لحاظ میزان بیکاری، امید به زندگی، خدمات پزشکی و درمانی، مرگ و میر نوزادان، بیسوادی، خدمات شهری، جاده‌ها و پروژه‌های عمرانی دیگر، در میان کلیه استان‌های ایران تنها از استان سیستان و بلوچستان بالاتر هستند. تشکل‌های مستقل و توده‌ای با فشارهای سنگین حکومتی روبرو بوده و فعالین کارگری، فرهنگی، هنری، مدرسین زبان مادری، فعالین حقوق کودکان و پیران، زنان آزادی‌خواه و برابری طلب با انواع تهدیدها و اتهامات واهی و بی‌اساس روبرو هستند.

در واقع رژیم اسلامی ایران در کوردستان، یک رژیم اشغالگر است و تمامی حرکات و نشانه‌های یک رژیم اشغالگر را نمایندگی می‌کند. از اینرو خواست بیرون راندن نیروهای اشغالگر جمهوری‌اسلامی ایران از کوردستان، به عنوان پیش شرط هر گونه تغییر و بهبودی در زندگی مردم، امروز بیش از هر زمان دیگر اهمیت و مُبرمیت دارد.

در پایان نیز لازم است تاکید کنیم که کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی کە برای فرستادن و مبادله کالا از ایران به آمریکا و کانادا و برعکس، نام کولبری را برای کانال خود انتخاب کردەاند در بهترین حالت، خواسته یا ناخواسته، دانسته یا ندانسته در خدمت تبلیغ و نرمالیزه کردن ماشین کشتار جمهوری‌اسلامی در کوردستان قرار گرفتەاند.

اگر آگاهانە اقدام بە این کار کردە باشند بی‌شک بخشی از سپاە سایبری رژیم محسوب می‌گردند.

کولبرنیوز

Next Post

سخنی به‌مناسبت سومین سالگرد جانباختن دو کودک کولبر آزاد خسروی و فرهاد خسروی

س دسامبر 20 , 2022
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it سه سال پیش در چنین روزی در ۲۹ آذرماه ۱۳۹۸ پس از چهار روز تلاش و کوشش بی‌وقفه مردم منطقه هورامان و مریوان، انجمن‌های مدنی و اجتماعی و گروه‌های کوهنوردی بالاخره جنازه یخ‌زده فرهاد خسروی کودک کولبر ۱۴ سالە سه […]
سالگرد جانباختن دو کودک کولبر آزاد خسروی و فرهاد خسروی edited
Telegram Channel