ضرب و شتم و بازداشت یک سوختبر در نهبندان

یک سوختبر بلوچ در محور سفیدآبه به نهبندان توسط نیروهای نظامی بازداشت و مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

به گزارش رسیده روز جمعه ۹ تیرماه ۱۴۰۲، یک سوختبر بلوچ در محور سفیدآبه به نهبندان توسط نیروهای مرصاد و پاسگاه انتظامی منطقه سفیدآبه مورد ضرب و شتم قرار گرفت و علاوه بر تخریب خودرو، خود وی نیز بازداشت شده است. هویت این سوختبربلوچ معروف به «عبدالله» اهل و ساکن زاهدان می‌باشد.

بر اساس این گزارش روز جمعه ۹ تیرماه ۱۴۰۲، حوالی ساعت ۱۱:۳۰ صبح نیروهای نظامی مرصاد و انتظامی منطقه سفیدآبه از توابع نیمروز در محور نهبندان و در حدفاصل روستای سفیدآبه بدون ایست و هشدار قبلی اقدام به انداختن خارک جلو یک خودرو سوختبر که فقط چهار گالن سوخت به همراه داشته می‌کنند که باعث انحراف خودرو از مسیر و توقف وی شده‌اند، که پس از خارج شدن سوختبر از خودرو نیروهای نظامی مرصاد و پاسگاه انتظامی که با سه خودرو نظامی بودند علاوه بر شکستن شیشه و تخریب خودرو که راننده فریاد میزند و التماس می‌کند همش وام و قرض هست خود سوختبر را بشدت مورد ضرب و شتم قرار داده و به مدت ۱۲ ساعت بازداشت کرده‌اند.
سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

Next Post

سنندج؛ تداوم بازداشت و بی‌خبری از وضعیت مختار منبری

ی جولای 2 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it مختار منبری، شهروند اهل سنندج علی‌رغم گذشت سی و سه روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برد. همچنین مختار منبری تاکنون از دسترسی به وکیل تعیینی و ملاقات با خانواده محروم بوده است. به گزارش کولبرنیوز […]
photo 2023 07 02 12 40 01
Telegram Channel