ضرب و جرح یک کولبر بلوچ توسط نیروهای نظامی رژیم + ویدئو

یک کولبر بلوچ توسط نیروهای نظامی در پایانه مرزی میلک زابل مورد ضرب و جرح قرار میگیرد.

به گزارش کولبرنیوز، روز چهارشنبه ١۵ آذرماه ۱۴۰۲، نیروهای نظامی مستقر در پایانه مرزی میلک زابل با لباس شخصی و در وضعیتی غیرقانونی اقدام به ضرب و جرح یک کولبر بلوچ کردند.

گفته می‌شود که این کولبر تنها یک گالن کوچک نفت بە همراه داشته است، که برای فروش آن و امرار معاش به پایانه مرزی آمده بود.

هویت یکی از نیروهای نظامی ضارب، “محمد صیادی”، اهل زابل عنوان شده که همواره در مقابل کولبران که اموال ناچیز سهمیه ای خود را برای داد و ستد به پایانه مرزی می‌آورند قلدری و زورگویی می‌کند و آنها را ضبط و سپس نام بردە به فروش می‌رساند.

سوختبری و کولبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

سروان؛ کشته شدن یک سوختبر بلوچ توسط افراد مسلح ناشناس

پ دسامبر 7 , 2023
 یک سوختبر ٢٣ سالە بلوچ توسط افراد مسلح ناشناس در کله‌گان بە ضرب گلولە کشتە شد. به گزارش کولبرنیوز، صبح روز چهارشنبه ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲، یک شهروند سوختبر بلوچ در منطقه سرخه کله‌گان واقع در شهرستان شستون (سراوان) توسط فرد یا افرادی مسلح مورد هدف تیراندازی قرار گرفته و با […]
Screenshot 2023 12 07 091855

You May Like