شاهرود؛ عدم آزادی عاطفه رنگریز علی‌رغم تعیین قرار وثیقه

علی‌رغم تعیین وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از سوی دستگاه قضایی جهت آزادی عاطفه رنگریز و تهیه آن از توسط خانواده؛ از آزادی وی ممانعت به عمل آمده است.

photo output 3

به گزارش کولبرنیوز، علی‌رغم تعیین وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از سوی دستگاه قضایی جهت آزادی عاطفه رنگریز، نویسنده، مترجم، فعال حقوق زنان و کارگران و شهروند ساکن دامغان و تهیه آن توسط خانواده؛ از آزادی وی از سوی نهادهای امنیتی ممانعت به عمل آمده است.

عاطفه رنگریز، شهروند ساکن دامغان، روز یکشنبه ۱۹ شهریورماه ١۴٠٢، توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شد.

عصر روز سه‌شنبه ۲١ شهریورماه ١۴٠٢، عاطفه رنگریز طی تماس تلفنی کوتاهی از حضور خود در بازداشتگاه اداره اطلاعات سمنان خبر داد. ساعاتی پس از بازداشت، به وی اعلام شده بود که در زندان سمنان حضور دارد، اما با گذشت زمان، عاطفه رنگریز متوجه حضور خود در بازداشتگاه اداره اطلاعات سمنان شده بود. 

عاطفه رنگریز، نویسنده، مترجم، فعال حقوق زنان و کارگران و شهروند ساکن دامغان طی تماسی تلفنی که با خانواده خود داشته است، از انتقال خود از بازداشتگاه اداره اطلاعات سمنان به زندان شاهرود خبر داده است. بر اساس این گزارش پس از پایان مراحل بازجویی عاطفه رنگریز در اداره اطلاعات سمنان، نامبرده به زندان شاهرود منتقل شده است.  

تا زمان تنظیم این خبر از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه عاطفه رنگریز اطلاعی در دسترس نمی‌باشد.

عاطفه رنگریز ۱۱ اردیبهشت‌ماه ١٣٩٨ همزمان با روز جهانی کارگر در جریان تجمع اعتراضی در مقابل مجلس شورای اسلامی به همراه چند فعال دیگر بازداشت شد و ابتدا شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست محمد مقیسه، عاطفه رنگریز را به ۱۱ سال و شش ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد.  عاطفه رنگریز ۴ آبان‌ماه ۱۳۹۸ از زندان آزاد شد و حکم او و حکم برخی از فعالان کارگری و بازداشت‌شدگان روز کارگر، خردادماه ١٣٩٩ تحت عنوان «عفو» بخشیده شد.

کولبرنیوز

Next Post

گیلان؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی سه فعال حقوق زنان

س سپتامبر 26 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it با گذشت چهل روز از بازداشت گسترده فعالین حقوق زنان در گیلان، کماکان فروغ سمیع‌نیا، سارا جهانی و زهره دادرس در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برند. به گزارش کولبرنیوز، با گذشت چهل روز از بازداشت گسترده فعالین حقوق […]
IMG 6099

You May Like