سوختن پنج دستگاه خودرو سوختبران در مرز کله‌گان+ویدیو

بر اثر تیراندازی نیروهای بسیجی و نظامی به سوی سوختبران در منطقه مرزی کله‌گان دست کم پنج خودرو سوختبر در آتش سوختند.

به گزارش کولبر نیوز به نقل از حال وش شامگاه امروز یکشنبه ۲۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، نیروهای بسیجی و نظامی در منطقه مرزی کله‌گان به سوی خودروهای سوختبر تیراندازی کردند که دست کم پنج خودرو در آتش سوختند.

به گفته منابع محلی نیروهای بسیجی و سپاهی در منطقه مرزی کله‌گان با منطقه چودر پاکستان به سوی خودروهای سوختبر شلیک کردند که دست کم پنج خودرو از جمله چهار دستگاه وانت سایپا و یک دستگاه تویوتا وانت کاملا در آتش سوخته‌اند.

در تیراندازی نیروهای بسیجی و نظامی به سوی سوختبران تا لحظه تنظیم خبر تلفات انسانی گزارش نشده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند.
با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

Next Post

تداوم بازداشت و بی‌خبری‌؛ افزایش نگرانی‌ها از وضعیت آزاد خوانچه‌زر در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر مریوان

د فوریه 13 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it آزاد خوانچه‌زر فعال کارگری و اجتماعی در حالیکه دوره نقاهت شیمی درمانی خود را از سر می‌گذراند، با گذشت بیش از ۵۰ روز از زمان دستگیری همچنان در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر مریوان تحت بازجویی و فشار قرار دارد. به […]
photo 2023 02 13 14 37 26
Telegram Channel