سنندج؛ فعال کارگری مظفر صالح‌نیا درگذشت

مظفر صالح‌نیا از فعالین شناخته‌شده و خوشنام جنبش کارگری کوردستان و ایران و از اعضای هیات مدیره اتحاديه آزاد کارگران ایران بر اثر ایست قلبی درگذشت.

WhatsApp Image 2024 06 01 at 09.22.49

صبح روز شنبه دوازدهم خردادماه ۱۴۰۳، مظفر صالح‌نیا از فعالین خوشنام و نام‌آشنای جنبش کارگری کوردستان و ایران، یکی از اعضای هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و از اعضای گروه کوهنوردی چل‌چمه بر اثر ایست قلبی جانش را از دست داد. مظفر صالح‌نیا یکی از رهبران خوشنام و نام‌آشنای جنبش مدنی و کارگری کوردستان و ایران بود که طی سال‌های اخیر به‌واسطه فعالیت‌های کارگری و مدنی‌اش بارها از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و شکنجه شده بود. این فعال و رهبر خوشنام جنبش کارگری کوردستان بارها بخاطر دفاع از منافع کارگران و جنبش کارگری از سوی بی‌دادگاه انقلاب محکوم و زندانی شده بود. او در کمپین نه به اعدام، جنبش کارگری و سایر کارها و حرکت‌های اجتماعی و اعتراضی که طی بیش از سه دهه اخیر در سنندج صورت گرفته است همیشه نقشی مهم و کلیدی ایفا کرد. مظفر صالح‌نیا در سال ١٣۶۵ با عضویت در اتحادیه صنعتگران شروع به فعالیت کارگری نمود و بارها توسط نیروهای امنیتی احضار و بازداشت شد. او در کلیه مراسمات اول ماه مه روز جهانی کارگر و هشت مارس روز جهانی زن در سنندج حضوری فعال داشت. او هم‌چنین در مراسمات روز جهانی کارگر در سال‌های ۶٧ و ۶٨ در پاساژ عزتی، سالن تختی و دبیرستان رنج‌آوری سنندج حضوری فعال داشت. او در سال ١٣٨۵ به عضویت اتحادیه کارگران اخراجی بیکار در آمد و دو سال بعد نیز به اتحادیه آزاد کارگران ایران پیوست و بعدها نیز به عنوان هیات مدیره این اتحادیه انتخاب شد و نقش رهبری این تشکیل را به عهده گرفت. 

بدون شک از دست دادن چنین رهبری خوشنام، ضایعه‌ای بزرگ برای جنبش کارگری و جنبش انقلابی کوردستان خواهد بود. از این طریق مرگ این رفیق‌رهبر و مدافع پیگیر جنبش کارگری و جنبش انقلابی کوردستان را به خانواده و یارانش تسلیت گفته و خود را در غم از دست دادن این فعال خوشنام جنبش کارگری شریک می‌دانیم.

هیات مدیره کولبرنیوز

کولبرنیوز

Next Post

یاد چهل و یکمین سالگرد اعدام جنایتکارانه ۵۹ تن از جوانان و نوجوانان شهر مهاباد! 

ش ژوئن 1 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it روز ۱٢ خردادماه ١٣۶٢ کوردستانِ انقلابی شاهد یکی دیگر از جنایات بی‌شمار رژیم جمهوری اسلامی بود. ۴١ سال پیش در چنین روزی ۵۹ تن از مبارزان و نوجوانان شهر «مهاباد» بدست جلادان رژیم اسلامی تیرباران شدند و در […]
IMG 7418

You May Like