سنندج؛ خطر قریب‌الوقوع اجرای حکم اعدام هیمن مصطفایی

خطر قریب‌الوقوع اجرای حکم اعدام هیمن مصطفایی؛ این زندانی محکوم به اعدام جهت اجرای حکم به سلول انفرادی زندان مرکزی سنندج منتقل شده است.

photo 2023 06 19 13 19 41

به گزارش کولبرنیوز به نقل از صدای شهریور، امروز ۲۹ خردادماه ۱۴۰۲، هیمن مصطفایی زندانی کورد محکوم به اعدام به سلول انفرادی زندان مرکزی سنندج منتقل شده است و جانش به شدت در خطر است.
هیمن مصطفایی که دهمین سال حبس خود را می‌گذراند، در سال ۱۳۹۱ به اتهام “قتل یک عضو سپاه پاسداران” دستگیر شده است. هیمن پیشتر سابقه عضویت در یکی از احزاب اپوزيسيون را داشته است.
خانواده عضو کشته شده سپاه خواهان توقف اجرای حکم هیمن بوده‌اند با این وجود، سیستم قضایی و امنیتی امروز او را به سلول انفرادی منتقل کرده‌اند.
هیمن در مدت بازداشت بارها تحت شکنجه‌های وحشیانه قرار گرفته و مجبور به اعتراف اجباری تلوزیونی شده بود؛ او همچنین پس از اعتراضات مهر ۱۴۰۱ در زندان سنندج توسط نیروهای امنیتی زندان تهدید به اجرای حکم شده بود. هیمن در سال ۱۳۹۶ هم یک بار به سلول انفرادی منتقل شده بود که پس از تجمع اعتراضی مردم سنندج در برابر زندان، اجرای حکم متوقف شده بود.

کولبرنیوز

Next Post

زخمی شدن دو کولبر جوان در نوارمرزی هنگه‌ژال بانه

د ژوئن 19 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it دو کولبر جوان اهل شهر مریوان با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هنگه‌ژال بانه زخمی شدند. به گزارش کولبرنیوز بعدازظهر دوشنبه ۲۹ خردادماه ۱۴۰۲، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هنگه‌ژال بانه به سوی دسته‌ای از کولبران آتش گشودند […]
photo 2023 06 19 19 21 31

You May Like