جان باختن یک کودک بلوچ در رودخانه سرباز+ویدیو

یک کودک بلوچ اهل شهرستان جاسک، در رودخانه سرباز غرق شد و جان خود را از دست داد.

به گزارش رسیده امروز یک‌شنبه ۹ مرداد ماه ۱٤٠١ یک کودک بلوچ بر اثر غرق شدن جان باخت. هویت این کودک بلوچ “علی زیرک زاده” فرزند حسین اهل روستای سدیچ از توابع بخش لیردف شهرستان جاسک عنوان شده است.

گفته می‌شود علی به همراه دوستان خود برای آبتنی به رودخانه سرباز در روستای پالاس شهرستان راسک رفته که دچار غرق شدگی شده است.

براساس این گزارش، وی به علت عدم آگاهی با فنون شنا در آب رودخانه غرق شده است و پیکر این کودک بلوچ توسط مردم محلی از آب خارج شده است.

photo 2022 07 31 18 06 43

براساس گزارش سالانه ۲۰۲۱ کمپین فعالین بلوچ، دستکم ۳٧ بلوچ که ۲۱ تن از آنها کودک بوده‌اند بر اثر غرق شدن در آب هوتگ، رودخانه، دریا، کانال آب یا ریزش دیواره هوتگ‌ها کشته و زخمی شده‌اند.

کولبرنیوز

Next Post

بیانیه انجمن صنفی معلمان مریوان و سروآباد در خصوص تداوم بازداشت اسکندر لطفی، مسعود نیکخواه و وخامت وضع جسمانی شعبان محمدی

د آگوست 1 , 2022
بیانیه انجمن صنفی معلمان مریوان و سروآباد در خصوص تداوم بازداشت اسکندر لطفی، مسعود نیکخواه و وخامت وضع جسمانی شعبان محمدی. اگرچه دیری است زندگی ما فرهنگیان با درد و تاثر، زندانی شدن معلمان عجین شده است، اما درد و تاثر سبب نمی‌شود که دردهای دیگر را کمتر احساس کنیم. […]
photo 2022 07 31 22 50 17

You May Like