سنندج‌؛ احضار امید اسدی فعال مدنی و کارگری در آستانه روز جهانی کارگر به اداره اطلاعات

اداره اطلاعات سنندج امروز یک‌شنبه دهم اردیبهشت‌ماه، یک روز قبل از روز جهانی کارگر، طی تماسی تلفنی با فعال کارگری امید اسدی، او را برای روز دوشنبه ١۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ برابر با اول ماه مه روز جهانی کارگر، به این نهاد امنیتی احضار کرد.

image 45

به گزارش کولبرنیوز امروز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، امید اسدی فعال کارگری و مدنی شهر سنندج، طی تماسی تلفنی از سوی اداره اطلاعات این شهر، برای روز دوشنبه اول ماه مه روز جهانی کارگر به این نهاد امنیتی احضار شد. این فعال کارگری پیش‌تر نیز به واسطه فعالیت‌های کارگری و مدنی از سوی نهادهای امنیتی بازداشت و زندانی شده است.

در همین رابطه امروز جمع دیگری از فعالین شناختەشدەی کارگری شهر سنندج از جملە رامین کریمی، هاجر سعیدی، کامران ساختمانگر، سوسن رازانی، حبیب اللە کریمی، رضا امجدی، توفیق محمودی، ریبوار عبداللهی و همچنین مظفر صالح‌نیا و شریف ساعدپناه از اعضای هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران توسط ستاد خبری وزارت اطلاعات و همچنین حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی شهر سنندج به صورت تلفنی احضار و سپس مورد تهدید و بازجویی قرار گرفتند. بسیاری از این فعالین کارگری در سال‌های گذشتە نیز بارها بە دلیل فعالیت‌های صنفی توسط نهادهای امنیتی با پیگرد قضایی، بازجویی و بازداشت روبەرو شدەاند.
لازم بە ذکر است کە هر سال در آستانە ١١ اردیبهشت بە منظور ایجاد رعب و وحشت و پیشگیری از برگزاری تجمعات بە مناسب روز جهانی کارگر شاهد موج گستردەای از احضار و بازداشت فعالین جنبش‌های اجتماعی خصوصا فعالین کارگری در بسیاری از نقاط ایران و کردستان هستیم.

کولبرنیوز

Next Post

بیانیه کانون نویسندگان ایران به مناسبت اول ماه مه روز جهانی کارگر

ی آوریل 30 , 2023
اول ماه مه روز جهانی کارگر گرامی باد! سال ۱۸۸۶، روز اول ماه مه، صدها هزار کارگر جان به لب رسیده در ده‌ها شهر آمریکا در اعتراض به وضعیت فلاکت‌بار زندگی خود به خیابان‌ها آمدند و خواهان بهبود شرایط کار و کاهش زمان کار روزانه به ۸ ساعت شدند. در […]
image 46

You May Like