سرباز؛ کشته و زخمی شدن شش کودک بر اثر برخورد صاعقه

یک کودک بلوچ بر اثر برخورد صاعقه در شهرستان سرباز جانش را از دست داد و پنج کودک دیگر نیز زخمی شدند که وضعیت سلامتی یکی از آن‌ها وخیم می‌باشد. 

telegram cloud photo size 4 6014600042029103803

به گزارش کولبرنیوز به نقل از حال‌وش شامگاه دوشنبه ششم شهریورماه ۱۴۰۲، صاعقه به شش کودک که در حال بازی در روستای “اشکستگ” واقع در بخش مینان از توابع شهرستان سرباز بوده‌اند برخورد کرده است که در نتیجه آن یک کودک جان خود را از دست داد و پنج کودک دیگر راهی بیمارستان شدند. هویت کودک جانباخته “مصعب آسکانی” اهل و ساکن روستای اشکستگ واقع در بخش مینان از توابع شهرستان سرباز عنوان شده است. هویت پنج کودک مجروح دیگر “عماد آسکانی”، “امیر حسین سلاحی”، “فضل‌الرحمن آسکانی”، “عبدالخالق آسکانی” و “محمد آسکانی” عنوان شده است.

بر اساس این گزارش پس از برخورد صاعقه به این شش کودک آن‌ها جهت درمان توسط اهالی به مرکز درمانی دهستان کزور منتقل شده‌اند، اما به دلیل فقدان و نبود پزشک در مرکز درمانی دهستان کزور به مرکز درمانی روستای باتک مرکز بخش مینان شهرستان سرباز منتقل شده‌اند. متاسفانه تا زمان تنظیم این خبر مصعب آسکانی جان خود را از دست داده است و وضعیت یکی دیگر از پنج کودک مجروح وخیم اعلام شده است که به بیمارستان ایرانشهر اعزام شده است.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی جمعاً ۷۵ گزارش از نقص حقوق کودکان ثبت شده است؛ که ۳۶ مورد آن مربوط است به کشته شدن کودکان، ۱۲ مورد زخمی شدن کودکان، ۴۹ مورد غرق شدن در هوتگ و رودخانه، ۵ مورد کودک بازداشت شده، ۱۱ کودک در جریان جمعه خونین زاهدان کشته شده‌اند و همچنین ۸ کودک نیز مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

Next Post

مهاباد؛ آزادی امید مظلوم با تودیع وثیقه از زندان مهاباد

چ آگوست 30 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it امید مظلوم، شهروند اهل مهاباد با تودیع قرار وثیقه موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان این شهر آزاد شد. به گزارش کولبرنیوز روز سه‌شنبه هفتم شهریورماه ۱۴۰۲، امید مظلوم، شهروند اهل مهاباد با تودیع قرار […]
telegram cloud photo size 4 6014600042029103824 y
Telegram Channel