سراوان؛ کشته و زخمی شدن دو شهروند از جمله یک سوختبر

در پی برخورد دو خودرو در شهرستان سراوان، دو شهروند از جمله یک سوختبر کشتە و زخمی شدند.

به گزارش کولبرنیوز، روز شنبه ۵ خرداد ماه ۱۴۰۳، در پی برخورد یک دستگاه خودرو وانت نیسان سوختبر با یک خودرو پراید عبوری در منطقه بم‌پشت واقع در شهرستان سراوان، راننده خودرو پراید بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده و راننده خودرو سوختبر مجروح شد.

هویت شهروند جان باخته، «عبدالرب خوشبخت» فرزند عبدین، متاهل و دارای فرزند اهل و ساکن روستای رودکان واقع در شهرستان سراوان، احراز شده است، و از هویت سوختبر مجروح تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی در دست نیست.

به گفته منابع محلی: «روز گذشته در منطقه بم‌پشت در پی برخورد دو‌ خودرو وانت نیسان سوختبر و پراید منجر به جان باختن راننده خودرو پراید و مجروح شدن راننده خودرو سوختبر شده است.»

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

Next Post

نامه‌ی سرگشاده‌ی کارگران زندانی، رضا شهابی و داود رضوی، به‌ نمایندگان تشکلات‌ کارگری جهان در صد و دوازدهمین کنفرانس سازمان بین‌المللی کار

د مه 27 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it درود بر همکاران و دوستان گرامی و به امید پیروزی کارگران در تمام کشورهای جهان.  فکر نمی کردیم نیازی باشد باز هم در مورد سرکوب جنبش کارگری و نقض مقاوله‌نامه‌های بین‌المللی در مورد آزادی تشکل‌ها، پیمان‌های دسته‌جمعی، حق کار و […]
photo 2024 05 27 09 36 56
Telegram Channel