سراوان؛ کشته شدن دو سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی مرصاد

دو سوختبر بلوچ بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی مرصاد در مرز شمسر سراوان کشته شدند.

photo 2023 12 11 09 41 35

بە گزارش کولبرنیوز، بە نقل از کمپین فعالین بلوچ، شامگاه شنبە ١٨ آذرماه ١٤٠٢، نیروهای نظامی مرصاد در مرز شمسر سراوان بە سمت گروهی از سوختبران آتش گشودند کە در پی آن دو سوختبر بلوچ مورد اصابت گلولە قرار گرفتە و کشته شدند.
بر اساس این گزارش، هویت این دو سوختبر “مجیب سخنگو” فرزند خدابخش، اهل روستای منظوری و “حبیب آسکانی” فرزند شریف، اهل روستای زرد عنوان شدە است.

گفتە می‌شود، شمار سوختبران کشتە و زخمی بیشتر از این تعداد می‌باشد کە تا لحظە تنظیم این گزارش از هویت آنان اطلاعی حاصل نشدە است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

Next Post

سراوان؛ جانباختن کودک سوختبر مجروح در حادثه رانندگی

د دسامبر 11 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it کودک سوختبر ۱۲ ساله بلوچ که در پی برخورد دو دستگاه خودروی سوختبر در محور مرزی سراوان بە شت مجروح شده بود، در بیمارستان سراوان جان خود را از دست داد. به گزارش کولبرنیوز، بە نقل از حال‌وش کودک سوختبر […]
photo 2023 12 11 09 58 06
Telegram Channel