سراوان؛ جانباختن دو کودک سوختبر در پی واژگونی و آتش سوزی خودرو

دو کودک سوختبر ۱۷ و ۱۵ ساله در پی واژگونی و آتش‌سوزی خودرو در محور سراون دچار حریق شده و جانشان را از دست داد. 

IMG 3752

به گزارش کولبرنیوز شامگاه روز چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه، در پی واژگونی یک خودرو سوختبر در محور سراوان که منجر به آتش‌سوزی آن شد دو کودک سوختبر که نسبت برادر با هم داشتند جان خود را در شعله‌های آتش از دست دادند. هویت ابن دو نوجوان سوختبر “فرزاد اولیازهی”، ۱۷ ساله و “فرهاد اولیازهی”، ۱۵ ساله فرزندان فقیر اهل و ساکن روستای الله‌آباد سراوان می‌باشد. 

بر اساس این گزارش، حوالی ساعت ۷ شامگاه امروز خودروی فرهاد و فرزاد که حامل بار بنزین بود بر اثر ترکیدن لاستیک واژگون و دچار حریق شده که دو برادر در شعله‌های آتش جان خود را از دست داده‌اند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

Next Post

مجروح کردن یک کارگر بلوچ توسط نیروهای نظامی در پایانه‌مرزی میلک+ ویدیو 

پ ژانویه 18 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it نیروهای نظامی پایانه‌مرزی میلک اقدام به ضرب و شتم و مجروح کردن یک کارگر بلوچ با استفاده از سلاح چاقو کردند‌.  به گزارش کولبرنیوز به نقل از کارگرنیوز، روز دوشنبه ۲۵ دی‌‌ماه ۱۴۰۲، نیروهای نظامی پایانه مرزی میلک اقدام به […]
IMG 3754
Telegram Channel