زورگیری و اخاذی از سوختبران بلوچ در شهرستان بزمان+ویدئو

نیروهای نظامی در شهرستان بزمان اقدام به اخاذی و زورگیری از سوختبران بلوچ کرده و سوختبرانی را که توان پرداخت کردن مبلغ مورد نظر را ندارند مورد هدف تیراندازی قرار می‌دهند.

به گزارش کولبرنیوز نیروهای نظامی در جاده‌ شهرستان بزمان اقدام به زورگیری و اخاذی از سوختبران بلوچ می‌کنند و سوختبرانی که توان پرداخت مبلغ زیاد اخاذی را ندارند را نیز مورد هدف تیراندازی قرار می‌دهند.
طبق گزارش‌های منتشره، ماموران نظامی درخواست مبلغ زیادی از سوختبران بلوچ می‌کنند و سوختبرانی که توان پرداخت ندارند را مورد ضرب و جرح قرار داده و سوختبرانی که متواری می‌شوند را نیز مورد هدف تیراندازی مستقیم قرار می‌دهند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

آتش‌سوزی در محل دپوی سوخت در سراوان+ویدیو

چ ژوئن 21 , 2023
آتش سوزی در یک مندی (محل دپوی سوخت) در منطقه گشت از توابع شهرستان سراوان سبب خسارت مالی سنگین به صاحب آن شد. Total 0 Shares Share 0 Tweet 0 Pin it 0 Share 0
Screenshot 2023 06 21 194749

You May Like