زندان اوین؛ اعزام زهره صیادی به مرخصی درمانی

زهره صیادی، زندانی سیاسی بیمار در زندان اوین، روز سه‌شنبه ١٧ مردادماه ١۴٠٢ جهت سیر مراحل درمان به مرخصی اعزام شد.

photo 2023 08 09 13 22 52

به گزارش کولبرنیوز روز سه‌شنبه ١٧ مردادماه ١۴٠٢، زهره صیادی، زندانی سیاسی بیمار از زندان اوین به مرخصی درمانی اعزام شد. بر اساس این گزارش خانم صیادی جهت انجام مراحل شیمی درمانی، با تودیع وثیقه یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی از زندان اوین به مرکز درمانی خارج از زندان اعزام شده است.
زهره صیادی، فعال حقوق کودکان کار و بدون شناسنامه بوده که در سال‌های اخیر تلاش زیادی برای گرفتن شناسنامه برای این کودکان در سیستان و بلوچستان کرده است.

زهره صیادی، فعال اجتماعی و حقوق کودکان در  آذرماه سال ١٣٩٨ در شهرک اندیشه تهران بازداشت و در دادگاه ویژه روحانیت تفهیم اتهام شد. او در دی‌ماه همان سال با تودیع قرار وثیقه موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد. نهایتاً در دادگاه زهره به اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق تهیه آب و غذا و لباس گرم و توزیع آن بین معترضین خیابانی به یک سال زندان محکوم شد. این فعال حقوق کودک، اتهامات را نپذیرفت و به حکم صادر شده اعتراض کرد که در نهایت، حکم تایید شد. تایید حکم و احضار به زندان برای گذراندن دوره‌ محکومیت در  هشتم خردادماه ۱۴۰۲ نیز تنها با یک تماس تلفنی به او اعلام شد. این زندانی سیاسی نهایتاً در تاریخ نهم خردادماه ۱۴۰۲،جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد.
زهره صیادی، شهروند ساکن تهران و فارغ التحصیل رشته ادبیات است که پیش از دستگیری در زمینه حقوق کودکان کار و بی‌‌سرپرست، کودکان بی‌‌شناسنامه و سوادآموزی به زنان و کودکان بی‌‌سرپرست نیز فعالیت داشته است.

کولبرنیوز

Next Post

بیانیه انجمن صنفی معلمان سنندج-کلاترزان در حمایت از فعالین زیست محیطی مریوان و کوردستان برای همراهی در مهار آتش جنگل‌های زاگرس 

چ آگوست 9 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it همکاران و همشهریان ارجمند! نیک آگاهید کە کوهستان‌ها و جنگل‌های زاگرس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و ثروتمندترین ذخیره‌گاەهای حیات بشری و جانوری کشور علاوه بر تامین آب و غذای میلیون‌ها انسان و هزاران گونه جانوری منطقه، بخش […]
photo 2023 08 09 17 22 13

You May Like