زخمی شدن یک کودک ١۶ ساله سوختبر در مرز کله‌گان

یک کودک ١۶ ساله سوختبر بلوچ در پی‌ تعقیب و گریز و سنگ پراکنی ماموران مرصاد در مرز کله‌گان زخمی شد.

photo 2023 07 23 16 57 02

به گزارش کولبرنیوز به نقل از کمپین فعالین بلوچ، روز شنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲، یک کودک ۱۶ ساله سوختبر بلوچ به نام «حامد رئیسی» با تعقیب و گریز و سنگ پراکنی ماموران مرصاد زخمی شد. بر اساس این گزارش، حامد با موتورش قصد عبور از رودخانه را داشته است که ماموران مرصاد او را تعقیب کرده و به سمتش سنگ پرتاب کرده‌اند که باعث شکسته شدن بینی وی شده است. لازم به ذکر است که حامد جهت درمان به بیمارستان سراوان منتقل شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته است.
چند روز قبل نیز ماموران یک سوخت‌بر دیگر به نام یونس سالاری را مورد ضرب و جرح قرار دادند.
سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

Next Post

سردشت؛ جان باختن یک کولبر جوان بر اثر سقوط از کوه

ی جولای 23 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it ٢٤ تیرماه ١٤٠٢، یک کولبر ٢٣ سالە با هویت “حسین خالە” بر اثر سقوط از کوه در مرز “قندیل”، دچار مرگ مغزی شدە و در بیمارستانی در ارومیە جان خود را از دست داد. بە گزارش کولبر نیوز، روز ٢٤ […]
photo 2023 07 23 17 18 11
Telegram Channel