زاهدان؛ کشتە شدن دو سوختبر

در پی تصادف و انفجار خودرو در کمربندی زاهدان، دو سوختبر بلوچ جان خود را از دست دادند.

به گزارش کولبرنیوز بە نقل از حال وش، شامگاه یکشنبە اول بهمن ١٤٠٢، یک دستگاه خودروی سوختبر در منطقه کمربندی کلانتری زاهدان دچار انفجار میشود که در نتیجە آن دو سوختبر بلوچ در شعله های آتش جان خود را از دست میدهند.
از هویت دو سوختبر کشتە شدە بلوچ تا لحظه تنظیم خبر اطلاع دقیقی در دسترس نیست.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

بانه؛ بازداشت و بی‌خبری از یک شهروند

س ژانویه 23 , 2024
نیروهای امنیتی رژیم بیش از ۲۰ روز پیش، «فخرالدین کریم‌پور»، شهروند بانه‌ای را ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کردند. به‌گزارش کولبرنیوز «فخرالدین کریم‌پور» در این مدت تنها یک بار امکان تماس تلفنی با خانواده را داشته و در این تماس، از مکان بازداشت خود ابراز بی‌اطلاعی نموده است.لازم به […]
و بی‌خبری از یک شهروند

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی