زاهدان؛ ویدئوی از لحظه تعقیب و گریز و تیراندازی به یک خودرو سوختبر

نیروهای نظامی رژیم در زاهدان در حال تعقیب و گریز یک خودرو سوختبر، مستقیما بە این سوختبر شلیک میکنند.

به گزارش کولبرنیوز بە نقل از منابع بلوچستان، امروز یکشنبه ۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۳، نیروهای انتظامی در جاده کمربندی شهر زاهدان با تعقیب و گریز یک دستگاه خودرو پژوه ۴۰۵ سوختبر با شلیک مستقیم خودرو را متوقف کردن آن را توقیف کردند.

از هویت سوختبر بلوچ مورد تعقیب قرار گرفته شده تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی در دست نیست.

به گفته منابع محلی: «صبح امروز چندین خودرو نیروهای نظامی با مسدود کردن مسیر تردد سوختبران در جاده کمربندی، یک سوختبر را مورد تعقیب و گریز و تیراندازی مستقیم قرار دادند پس از موفق شدن راننده خودرو سوختبر برای فرار نیروهای نظامی خودرو وی را توقیف کردند.»

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

اشنویه؛ بازداشت یک شهروند توسط نیروهای امنیتی

ی ژوئن 2 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it متین مهدی‌‌زاده، شهروند اهل اشنویه توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. به گزارش کولبرنیوز روز یک‌شنبه سیزدهم خردادماه ۱۴۰۳، یک شهروند توسط نیروهای امنیتی در اشنویه بازداشت شد. هویت وی، متین […]
photo 2024 06 02 16 15 30

You May Like