زاهدان؛ زخمی شدن دو سوختبر بلوچ در سانحه جاده‌ای

دو سوختبر بلوچ بر اثر سانحه جاده‌ای در شهر زاهدان، زخمی شدند.

2024 04 12 17.45.18

به گزارش کولبرنیوز، روز پنج‌شنبه ۲۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، در سک سانحه جاده‌ای یک دستگاه خودرو سایپا سوختبر در منطقه چشمه زیارت شهرستان زاهدان واژگون شده و منجر به زخمی شدن دو سوختبر بلوچ شد. تا لحظه تنظیم این گزارش، از هویت این دو سوختبر زخمی که گفته می‌شود برادر هستند، اطلاعی حاصل نشده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

ایرانشهر؛ غرق شدن سه دختر و جانباختن یک تن از آن‌ها در رودخانه دامن

ش آوریل 13 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it روز پنج‌شنبه بیست و سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، سه دختر نوجوان در حاشیه رودخانه دامن ایرانشهر، به داخل آب سقوط کرده و براثر آن یک تن از آن‌ها جانباخت. به گزارش کولبرنیوز و به نقل از حال وش، در […]
شدن سه دختر و جانباختن یک تن از آن‌ها در رودخانه دامن

You May Like