برگزاری مراسم ۸ مارس روز جهانی زن توسط گروه کوهنوردی “چل چەمه”

برگزاری مراسم ۸ مارس روز جهانی زن توسط گروه کوهنوردی “چل چەمه”

زن چل چەمە

طبق گزارش دریافتی از سنندج، امروز جمعه 20 اسفندماه، گروه کوهنوردی و زیست محیطی “چل چمه “مراسم باشکوهی را به مناسبت 8 مارس روز جهانی زن در اطراف سنندج برگزار کردند.
مراسم با یک دقیقه سکوت به یاد جانباختگان راه آزادی و برابری انسانها و به یاد زنهایی که بخاطر سنتهای ارتجاعی و مردسالارانه جان خود را از دست دادند شروع شد.

زن چل چەمە.jpg 1


سپس سخنانی از طرف یکی از زنان حاضر ایراد شد که به بحث پیرامون روز جهانی زن و حق و حقوق زنان در جامعه و همچنین مبارزه بر علیه تبعیض جنسیتی و خشونت علیه زنان و محکوم کردن قتلهای ناموسی اختصاص یافت.
همچنین قطعنامه گروه چل چمه در خصوص 8 مارس روز جهانی زن توسط یکی دیگر از زنان حاضر در مراسم قرائت شد در مقدمه این قطعنامه به ضرورت اتحاد جنبش زنان با جنبش کارگری و همچنین آزادی فعالین جنبش زنان و فعالین کارگری در بند تاکید شد.
در آخر سرود 8 مارس به صورت جمعی خوانده شد و مراسم با رقص و پایکوبی در میان شادی حاضرین پایان یافت.

جمعه 2 اسفند ماه 1400

Next Post

یک سوختبر بلوچ بر اثر تیراندازی نظامیان رژیم ایران کشته شد

ج مارس 11 , 2022
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it یک سوختبر بلوچ بر اثر تیراندازی نظامیان رژیم ایران کشته شد امروز یک سوخت بر بلوچ به نام علیرضا رستمی اهل شهر زهوکی شهرستان میناب بر اثر تیراندازی ماموران یگان تکاوری در منطقه هشتبندی شهرستان میناب کشته شد.نظامیان رژیم ایران […]
1
Telegram Channel