دیواندره؛ آزادی با پابند الکترونیکی امید شاه‌محمدی فعال صنفی معلمان

امید شاه‌محمدی از فعالین صنفی معلمان کردستان-دیواندره از زندان آزاد شد و مابقی دوران محکومیت خود را با پابند الکترونیکی و تحت نظارت سامانه الکترونیکی در بیرون از زندان سپری خواهد کرد.

image 2

به گزارش کولبرنیوز، روز یک‌شنبه چهارم تیرماه ١۴٠٢، امید شاه‌محمدی از فعالین صنفی معلمان کردستان-دیواندره با سپری کردن نیمی از دوران محکومیت یکساله خود از زندان مرکزی شهرستان بیجار آزاد شد.
بر اساس حکم دادگاه این فعال صنفی معلمان مابقی دوران محکومیت خود را با پابند الکترونیکی و تحت نظارت سامانه الکترونیکی در بیرون از زندان سپری خواهد کرد. بر اساس این حکم نامبرده مابقی شش ماه مانده از دوران محکومبتش را با پابند الکترونیکی و با شعاع ١٠٠٠ متر، از زندان مرکزی بیجار آزاد خواهد بود.

امید شاه‌محمدی فعال صنفی و دبیر شهرستان دیواندره جهت تحمل یک سال حبس تعزیری راهی زندان بیجار شد. این فعال صنفی در تاریخ ۲۵ خردادماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در دیواندره بازداشت و در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج مورد بازجویی قرار گرفت. وی توسط شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به پنج سال حبس تعزیری محکوم و سپس حکم ایشان در دادگاه تجدیدنظر به چهار سال حبس تعلیقی و یک سال حبس تعزیری تبدیل شد.
آقای شاه‌محمدی در سال‌های گذشته نیز چندین بار به دلیل فعالیت‌های صنفی و شرکت در تحصن‌های سراسری معلمان مورد پیگرد قضایی قرار گرفتە بود. وی در شهریورماه ۱۴۰۱، با قرار وثیقه یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج آزاد شدە بود.

کولبرنیوز

Next Post

سنندج؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی عبدلله حمزه در بازداشتگاه اداره اطلاعات

پ ژوئن 29 , 2023
عبدالله حمزه شهروند اهل شهر سقز با گذشت بیش از سه هفته از زمان دستگیری کماکان در بازداشت نهادهای امنیتی می‌باشد. به گزارش کولبرنیوز، عبدالله حمزه شهروند ۴۷ ساله اهل شهر سقز که اوسط خردادماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی شهر سقز بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شده […]
photo 2023 06 29 14 30 40

You May Like