دادگاه تجدیدنظر؛ محکومیت آزاد خوانچه‌‌زر به ٦ ماە حبس تعزیری

محکومیت آزاد خوانچه‌‌زر، شهروند اهل مریوان به شش ماه حبس تعزیری، توسط شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر عیناً تایید شد.

msg 1001143457715 82661

به گزارش کولبرنیوز، بر اساس حکمی که در تاریخ چهارم آبان‌ماه ۱۴۰۲، توسط شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر صادر شده است، محکومیت آزاد خوانچه‌‌زر مبنی بر شش ماه حبس تعزیری عیناً تایید شده است.
پیش‌تر آزاد خوانچه‌زر توسط یکی از شعب دادگاه انقلاب مریوان از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام از طریق فضای مجازی» به شش ماه حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شده بود.

آزاد خوانچه‌زر روز سه‌شنبه ۲۹ آذرماه ۱۴۰۱ پس از تفتیش منزل از سوی نهادهای امنیتی شهر مریوان بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل و نهایتاً روز دوشنبه اول اسفندماه ۱۴۰۱، پس از دو ماه بازداشت با تودیع قرار وثیقه موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

لازم به ذکر است که نامبرده از بیماری سرطان رنج می‌برد و طی مدت بازداشت از دسترسی به خدمات درمانی، وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده است. این فعال کارگری مدتی قبل از دستگیری تحت دو دوره شیمی‌درمانی و پرتو درمانی قرار گرفته است و در حالی داشت دوره نقاهت را می‌گذراند که در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر مریوان تحت بازجویی و شکنجه روحی و روانی قرار گرفته بود.

آزاد خوانچه‌زر یکی از فعالین مدنی شناخته شده شهر مریوان می‌باشد که در دوران همه‌گیری پاندمی کرونا با کمک دوستانش اقدام به ایجاد کمیته محلات مریوان کردند که برای دوره‌ای نسیبتاً طولانی فعالیت‌های ارزنده‌ای در شهر مریوان انجام دادند.

کولبرنیوز

Next Post

من یک معلم در نقطه صفر مرزی هستم

پ دسامبر 7 , 2023
من یک معلم در نقطه صفر مرزی هستم. صبح که به مدرسه رسیدم شنیدم پدر ماهکان در تیراندازی ماموران مرزی کشته شده است. می‌دانستم که پدرش برای صاحب‌نفوذها، کالا از مرز رد می‌کند و از این طریق زندگی را می‌چرخاند؛ کار پرخطری که با مبلغ اندکی در نقاط مرزی انجام […]
msg 1001143457715 82690

You May Like