دادگاه تجدیدنظر؛ داود رضوی به ۵ سال زندان محکوم شد

حکم اولیه داود رضوی از اعضای بازنشسته سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در دادگاه تجدیدنظر تایید شد. وی در مرحله بدوی به ۵ سال حبس تعزیری و ۲ سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی و فعالیت در گروه‌ها و احزاب سیاسی محکوم شده بود.

photo 2023 07 09 16 08 10

به گزارش کولبرنیوز به نقل از سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، وکیل مدافع داود رضوی طی تماسی با خانواده ایشان اعلام کرده است که روز سه‌شنبه ۶ تیرماه ١۴٠٢، لایحه اعتراض نسبت به حکم ناعادلانه علیه این کارگر زندانی تقدیم دادگاه تجدیدنظر کردند، و منتظر بودند تا شعبه تجدید نظر مشخص شود، اما در تاریخ ۱۱ تیرماه ابلاغیه‌ای ارسال و در آن نوشته شده بود که پرونده به شعبه ۳۶ برای بررسی و رسیدگی فرستاده و حکم ۵ سال حبس تعزیری علیه داود رضوی عیناً در دادگاه تجدیدنظر تائید شده است. یعنی اینکه پرونده در عرض دو روز از شعبه ۱۵ به شعبه ۳۶ انتقال و رای دادگاه تجدیدنظر صادر و قطعی شده است.

لازم بە ذکر است، صبح روز چهارشنبه ۱٧ خردادماه ۱۴۰۲، آقای رضوی بدون هماهنگی با وکیل، از زندان اوین به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی اعزام شد.
براساس حکمی که در دفتر قاضی صلواتی به این شهروند ابلاغ شد، وی از بابت اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به تحمل پنج سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی و فعالیت در گروه‌های سیاسی و احزاب محکوم گردید.
بر اساس این گزارش، عضویت در هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌حومه، تجمع روبروی مجلس و شهرداری برای مسکن و مطالبات کارگری، ساماندهی اعتراضات کارگری در شرکت واحد، شرکت در اجلاس سازمان جهانی کار، ارتباط با همکاران سندیکایی همانند حسن سعیدی و رضا شهابی و‌ دیدار با دو معلم سندیکایی فرانسوی از مصادیق اتهامات مطروحه علیه وی عنوان شده است.

داود رضوی در تاریخ ۵ مهرماه ۱۴۰۱، بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی نهایتاً در تاریخ ٢٧ آذرماه ۱۴۰۱، از این زندان به زندان تهران بزرگ و سپس در تاریخ ٢٠ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ به بند شش زندان اوین منتقل شد.
لازم به ذکر است، روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات داود رضوی، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود.
اواخر سال ۹۷، شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر، طی حکمی داوود رضوی را به ۵ سال حبس محکوم کرد. بر اساس رای دادگاه این حکم به مدت ۵ سال به حالت تعلیق درآمده است.

آقای رضوی پیش‌تر نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت دارد.

کولبرنیوز

Next Post

وقتی راهی جز فروش اعضاء بدن باقی نمی‌ماند

ی جولای 9 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it طـی سـال‌های اخیـر و بـا توجـه بـه شـدت فشـار اقتصـای و معیشـتی تحمیل شـده بر مـردم، فـروش اعضای بـدن در ایران بـه امـری عادی تبدیل شـده اسـت و بـازار فروش اعضـای بدن در ایـران داغ اسـت. امری کـه […]
photo 2023 07 09 17 52 46

You May Like