خبر فوری- آزادی شعبان محمدی پس از ١٠٢ روز و مسعود نیکخواه پس از ١٠١ روز بازداشت

شعبان محمدی و مسعود نیکخواه از اعضای هیات مدیره انجمن صنفی معلمان کردستان-مریوان به ترتیب بعد از ١٠٢ و ١٠١ روز بازداشت با وثیقه های ٢ میلیارد تومانی موقتا از زندان اوین تهران آزاد شدند.

به گزارش کولبر نیوز “شعبان محمدی” در روز ٢١ اردیبهشت هنگام خروج از منزل در میدان “باوه رشی” مریوان و مسعود نیکخواه نیز در روز ٢٢ اردیبهشت ماه توسط نیروهای امنیتی رژیم بازداشت شدند.
این در حالی بود که “شعبان محمدی” و “مسعود نیکخواه” همراه با “اسکندر لطفی” در آستانه ١ ماه مه روز جهانی کارگر بازداشت و آزاد شده بودند.
مسعود نیکخواه روز چهارشنبه بیست و یکم اردیبهشت‌ماه با تودیع قرار کفالت از زندان مریوان آزاد و بامداد روز پنج‌شنبه بیست و دوم اردیبهشت‌ماه دوباره از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.

محمدی


پیش‏تر “شعبان محمدی” و “مسعود نیکخواه” در یک تماس تلفنی با خانواده‌هایشان اعلام کردند که از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به بند ۲۰۹ بند امنیتی زندان اوین منتقل شده‌اند، همچنین روز جمعه ۲٤ تیرماه ١٤٠١، “شعبان محمدی” طی تماس تلفنی که با خانواده‌اش داشته است اعلام کرده بود که از بند ۲۰۹ زندان اوین به بند عمومی زندان اوین منتقل شده است. در این تماس تلفنی ماموران امنیتی شعبان محمدی و خانواده‌اش را مجبور کرده‌ بودند که با زبان فارسی با همدیگر صحبت کنند.
لازم به ذکر است که نهاد امنیتی پس از بازداشت چهره‏های خوشنام و فعال صنفی فرهنگیان و همچنین دستگیری دو توریست فرانسوی سعی در ساخت سناریوی پوچ امنیتی خود را داشتند.

کولبرنیوز

Next Post

آنیشا اسداللهی با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد

ش آگوست 20 , 2022
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it آنیشا اسداللهی فعال کارگری، امروز شنبه ۲۹ مرداد، با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد. به گزارش رسیده به کولبر نیوز امروز شنبه ۲۹ مردادماه ۱٤٠١ آنیشا اسداللهی […]
photo 2022 08 21 14 43 24

You May Like