آمار بالای بازداشتی‌ها و نگرانی از وضعیت نامشخص آنها در جوانرود

آمار بالای بازداشتی‌ها و نگرانی از وضعیت نامشخص آنها در جوانرود

photo 2023 01 08 13 52 51

پیشتر طی چندین گزارش شرح مبسوطی از رویدادهای مراسم چهلم جانباختگان جوانرود ارائه کرده‌ایم. طبق این گزارش‌ها در روز دهم دی‌ماه به دلیل ممانعت نیروهای سپاه پاسداران و لباس‌ شخصی‌ها از برگزاری مراسم چهلم این جانباختگان در گورستان محل دفن آنها، مردم جوانرود با حق دفاع مشروع دست به مقاومت زده و اعتراضاتی خیابانی را به راه انداختند.

در این اعتراضات خیابانی یکی از شهروندان به نام برهان الیاسی جانباخت و چندین تن دیگر نیز زخمی شده‌اند که شرایط برخی از آنها وخیم بوده و در بیمارستان بستری هستند.

اما کشتن و زخمی کردن شهروندان تنها یک وجه از سرکوب وحشیانه‌ی نیروهای رژیم در روز چهلم جانباختگان جوانرود بود. طی روزهای بعد از آن، نیروهای موسوم به لباس‌ شخصی‌ها نیمه‌های شب به منازل بسیاری از شهروندان هجوم برده و با ایجاد رعب و وحشت معترضانی را که شناسایی شده بودند، بازداشت کرده‌اند.

لازم به ذکر است که بیشتر این بازداشتی‌ها کودکان و نوجوانان ۱۵ تا ۱٨ سال را شامل می‌شود و آمار دقیقی از تعداد بازداشت‌شدگان در دسترس نیست. طبق گزارش برخی منابع، آمار آنها بیش از ۵۰ تن می‌باشد.

همچنین این بازداشت شدگان را به مکان نامعلومی منتقل کرده‌ و خانواده هایشان اطلاعی از شرایط و محل نگهداری آنها ندارند. با توجه به اینکه در چند ماه اخیر، به برخی از بازداشت‌شدگان قیام ژینا، اتهاماتی بی‌اساس نظیر محاربه وارد کرده و حکم‌های سنگینی نظیر اعدام را صادر کرده‌اند، بیم آن می‌رود که چنین وضعیتی در انتظار بازداشت‌شدگان جوانرود نیز باشد.

کولبرنیوز

Next Post

تداوم بازداشت و زندان فعال کارگری امیر چمنی

د ژانویه 9 , 2023
امیر چمنی فعال کارگری و مدنی اهل تبریز با گذشت بیش از دو ماه از زمان دستگیری توسط نیروهای امنیتی، همچنان در زندان تبریز در حبس است. به گزارش کولبر نیوز امروز دوشنبه ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۱، بیش از ۶۵ روز از بازداشت امیر چمنی فعال کارگری و مدنی شهر تبریز […]
کارگری امیر چمنی

You May Like