خاش؛ هشت کشته و زخمی از جمله یک سوختبر و یک کودک در پی برخورد دو خودرو

در پی برخورد دو خودرو در محور ایرانشهر-خاش، هشت تن از جمله یک سوختبر و یک کودک کشته و زخمی شدند.

photo1716792107

به گزارش کولبرنیوز، روز یک‌شنبه ۶ خرداد ماه ۱۴۰۳، در پی برخورد یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ سوختبر با یک خودرو پژو پارس عبوری در کیلومتر ۳۵ محور ایرانشهر به خاش چهار سرنشین دو خودرو از جمله یک سوختبر و یک کودک ۱۲ ساله جان خود را از دست داده و ۴ تن دیگر از سرنشینان خودرو پژو پارس مجروح شدند.

هویت کودک جان باخته، «زهرا جنگی‌زهی» ۱۲ ساله و هویت یکی دیگر از جان باختگان خودرو پژو پارس «مجیب جنگی زهی» توسط حال وش احراز شده و از هویت باقی کشته و مجروحین تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی در دست نیست.

به گفته منابع محلی: «بعد از ظهر امروز حوالی ساعت ۱۴:۵۰ دقیقه در حد فاصل منطقه بلوچان در محور ایرانشهر به خاش دو خودرو سواری پژو ۴۰۵ و پژو پارس برخورد کرده که منجر به جان باختن سه تن از سرنشینان دو خودرو از جمله یک سوختبر و یک کودک ۱۲ ساله شده و پنج تن دیگر به بیمارستان منتقل شده‌اند که یک تن از مجروحین در بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.»

منابع افزوده‌اند: «در بین مجروحین یک خانم حامله که سرنشین خودرو پژو پارس بوده که از ناحیه دو چشم دچار آسیب شدید شده و در بیمارستان خاتم الاانبیاء ایرانشهر تحت مراقبت است.»

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

سراوان؛ کشته و زخمی شدن دو شهروند از جمله یک سوختبر

د مه 27 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it در پی برخورد دو خودرو در شهرستان سراوان، دو شهروند از جمله یک سوختبر کشتە و زخمی شدند. به گزارش کولبرنیوز، روز شنبه ۵ خرداد ماه ۱۴۰۳، در پی برخورد یک دستگاه خودرو وانت نیسان سوختبر با یک […]
photo1716793467

You May Like