حکم دادگاه بدوی سه تن از فعالین صنفی معلمان که روز دهم اردیبهشت‌ماه بازداشت شده بودند صادر شد.

از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران برای رسول بداقی، محمد حبیبی و جعفر ابراهیمی سه تن از فعالین صنفی معلمان حکم زندان صادر شد.

photo 2022 10 23 12 44 42

به گزارش کولبر نیوز به نقل از رامین صفرنیا وکیل مدافع فعالین صنفی معلمان، از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران برای رسول بداقی، محمد حبیبی و جعفر ابراهیمی سه تن از فعالین صنفی معلمان حکم زندان صادر شد. بر اساس حکم صادره:

۱- آقای رسول بداقی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” به چهار و سال و شش ماه و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یکسال زندان متهم شده است.
۲- آقای جعفر ابراهیمی از بایت اتهام “اجتماع و تبانی” به چهار سال زندان و از از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یکسال زندان متهم شده است.
٣- آقای محمد حبیبی به اتهام” اجتماع و تبانی” به سه سال و هفت ماه و از بابت اتهام” تبلیغ علیه نظام” به یکسال زندان محکوم شده است.

هر سه نفر این فعالین صنفی معلمان ایران به دو سال منع از هرگونه فعالیت صنفی و عضویت در تشکلات صنفی محکوم شده‌اند و هر سه نفر هم دو سال ممنوع‌الخروج شده‌اند.

لازم به ذکر است که جلسه دادگاه بدوی آقای رسول بداقی روز ۱۸ مهرماه ۱۴۰۱ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران و جلسه دادگاه بدوی آقایان محمد حبیبی و جعفر ابراهیمی روز ۲۰ مهرماه ۱۴۰۱ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد.

این سه فعال صنفی معلمان در تاریخ ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند و از آن زمان تا اکنون در بازداشت و تحت‌بازجویی هستند.

Next Post

صدور حکم زندان برای دو تن از اعضای هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

ی اکتبر 23 , 2022
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it رضا شهابی و حسن سعیدی دو تن از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران مجموعاً به ۶ سال زندان محکوم شدند. به گزارش کولبر نیوز به نقل از سندیکای کارگران شرکت […]
Telegram Channel