جنبش دمکراتیک زنان در اسرائیل؛ یک راه حل سیاسی مورد نیاز است!

photo 2023 10 10 21 40 11

جنبش دمکراتیک زنان در اسرائیل، روز دوشنبه نگرانی عمیق خود را نسبت به تشدید عملیات نظامی در اسرائیل و نوار غزه و قربانی شدن مردم بی‌گناه در هر دو طرف فلسطینی و اسرائیلی ابراز کرد. این جنبش اختصاص بودجه قابل توجه توسط بایدن برای تامین تسلیحات به اسرائیل و استقرار ناوهای نیروی دریایی آمریکا در آب‌های مدیترانه را مورد انتقاد قرار داد. جنبش زنان دمکراتیک معتقد است تنها راه برون رفت از خونریزی از طریق یک راه‌حل سیاسی ممکن خواهد بود.

یورش خونینی که از هفتم اکتبر آغاز شد خود، خود واکنشی به تداوم محاصره نوار غزه توسط دولت اسرائیل و اشغال سرزمین‌های فلسطین بود. در اقدامی برنامه‌ریزی شده، حماس یک حمله بزرگ را آغاز کرده و هزاران راکت را به سمت اسرائیل پرتاب کرد و از طرفی دیگر نیز شبه‌نظامیان آن، به حومه شهرها و روستاهای اسرائیل نفوذ کردند. پیامدهای اولیه این حمله کشته شدن بیش از ۹۰۰ اسرائیلی از جمله بیش از ۷۰ سرباز و مجروح شدن بیش از ۲۴٠٠ تن از شهروندان مدنی دیگر را در پی داشت. هم‌زمان بیش از ۷٠٠ فلسطینی کشته و بیش از ٢٩٠٠ نفر نیز بر اثر بمباران اسرائیل در غزه زخمی شده‌اند.

خشونت وحشتناک علیه غیرنظامیان اسرائیلی از جمله زنان، کودکان و افراد سالمند، که تصاویر آن را در شبکه‌های مختلف رسانه‌ای مشاهده کردیم، عمیقاً نگران‌کننده است. اعضای بسیاری از خانواده‌ها بصورت دسته‌جمعی در خانه‌های خود کشته یا اسیر شدند. جنبش دموکراتیک زنان، به ویژه نگران وضعیت اسفبار زنان و کودکانی هست که در حال حاضر در اسارت هستند. ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که بر طرفین درگیر فشار بیاورد تا فوراً همه غیرنظامیان، اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها و به‌ویژه کودکان و زنانی که در اسارت به سر می‌برند، آزاد شوند.

ما همچنین، حمله به غیرنظامیان بی‌گناه را به شدت محکوم می‌کنیم. با این‌حال، ما بر این مسئلە تاکید می‌ورزیم که این محکومیت شامل غیرنظامیان فلسطینی نیز می‌شود، موضعی که دولت اسرائیل با آن همسو‌ و موافق نیست. برای بررسی این وقایع غم‌انگیز، در نظر گرفتن زمینه و علل آن‌ها بسیار مهم است از جمله: اشغال مداوم و محاصره غزه، نقض روزانه و تعرض شهرک‌نشینان در کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی به حقوق اولیه فلسطینیان.
ما پیش از این بارها در این مورد هشدار داده بودیم که تشدید این اوضاع بهای سنگینی برای تمام طرفین، عمدتاً غیرنظامیان بی‌گناه، به‌ویژه زنان و کودکان، از هر دو طرف را در برخواهد داشت. دولت اسرائیل که ما آن را یک رژیم پرو-فاشیست توصیف می‌کنیم، نه تنها از حملات خشونت‌آمیز علیه فلسطینی‌ها حمایت می‌کند، بلکه خشونت‌هایی که به پاکسازی قومی منجر می‌شود را نیز هدایت می‌کند. نشانه‌های آشکاری که در خشونت و کشتار علیه فلسطینی‌ها به چشم می‌خورد، اکنون به طرز غم‌انگیزی، دامن اسرائیلی‌ها نیز گرفته است.
توسعه و تداوم مستمر خشونت‌های جاری خطر جدی یک درگیری بزرگتر در منطقه را با پیامدهای ویرانگر به همراه دارد. ما معتقد هستیم که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در خطوط آتش‌بس قبل از ١٩۶٧ در کرانه باختری و نوارغزه و بیت‌المقدس شرقی، تنها راه‌حل عادلانه و پایدار برای جلوگیری از ادامه خونریزی است.

منبع:
https://maki.org.il/en/?p=31254

کولبرنیوز

Next Post

جانباختن پنج سوختبر بلوچ در خاش

س اکتبر 10 , 2023
پنج سوختبر بلوچ بر اثر تصادف و آتش‌سوزی خودرو در محور خاش به سراوان جانشان را از دست دادند. به گزارش کولبرنیوز، شامگاه یکشنبه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۲، در پی برخورد و آتش سوزی سه دستگاه خودروی تریلی و دو خودرو پژوه سوختبر در دوراهی گرنچین در محور خاش به سراوان، […]
photo 2023 10 10 21 42 59

You May Like