جان باختن یک کودک بلوچ بر اثر غرق شدن در گودال آب

یک کودک بلوچ در شهرستان دشتیاری بر اثر غرق شدن در گودال آب جان خود را از دست داد.

photo 2022 05 19 17 03 32

به گزارش رسیدە امروز ۲۹ اردیبهشت ماه ١٤٠١ یک کودک بلوچ در گودال آب روستای “بلوچی پایین” از توابع شهرستان دشتیاری دچار غرق شدگی شده و جان خود را از دست داد. هویت این کودک بلوچ “انس” چهار ساله فرزند رجب اهل روستای “بلوچی پایین” از توابع شهرستان دشتیاری عنوان شده است.

“هوتک یا هوتگ” گودال حفرشده برای ذخیره آب است که بیشتر برای مصرف احشام به کار می‌رود، اما در سال‌های اخیر با بحران کمبود آب در جنوب استان، اهالی این مناطق از آب هوتک‌ها برای شرب و مصارف خانگی استفاده می‌کنند.

در طول یک هفته گذشته، این پنجمین کودک است که در گودال‌های آب غرق شده و جان خود را از دست داده است. همچنین یک معلم زن بلوچ بر اثر غرق شدگی همراه دو کودک دانش‌آموز جان باخت.

براساس گزارش سالانه کمپین فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۱ دستکم ۳٧ شهروند بلوچ که ۲۱ تن از آنها کودک بوده‌اند بر اثر غرق شدگی در آب هوتگ، رودخانه، دریا، کانال آب یا ریزش دیواره هوتگ‌ها کشته و زخمی شده‌اند.

Next Post

چو خروشان شود خشم شان به هم ریزد نظم و بنیادشان - کانی کرم پور

ج مه 20 , 2022
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it کانی کرم پور نگاهی اجمالی به سرتیتر رسانه‌ها، نمایانگر دنیایی آشفته است. جهان در حال تلاطم و فرورفتن است. شرکت‌های بزرگ اسلحه‌سازی که هرساله با عرضه‌ اسلحه‌هایشان، فروشی میلیلاردی دارند و هرسال رکورد سال پیش را پشت‌سر می‌نهند و برای […]
K Karampoor
Telegram Channel