جان باختن یک سوختبر در ایرانشهر

یک سوختبر بلوچ بر تصادف و آتش‌سوزی خودرو در محور ایرانشهر به سرباز جانش را از دست داد.

photo 2023 05 27 21 24 31

به گزارش رسیده روز جمعه ۵ خردادماه ۱۴۰۲، بر اثر تصادف و آتش‌سوزی یک دستگاه خودرو در محور ایرانشهر به سرباز یک سوختبر که مجروح شده بود امروز جان خود را از دست داد. هویت این سوختبر “محمدعلی مرداسفر” ۳۴ ساله فرزند “لال بخش” ساکن ریگ‌آباد قلعه‌گنج می‌باشد.
گفتنی است دو سال پیش نیز برادر وی با نام “موسی مرداسفر” در حین سوختبری دچار سانحه و ضایعه نخاعی شده که از ناحیه گردن به پایین فلج شده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

Next Post

جانباختن یک سوختبر نوجوان در محور زاهدان

ی مه 28 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it یک سوختبر نوجوان بلوچ بر اثر تصادف در محور زاهدان به خاش جانش را از دست داد. به گزارش کولبرنیوز به نقل از حال‌وش روز پنج‌شنبه ۴ خردادماه ۱۴۰۲، بر اثر تصادف یک دستگاه خودرو سوختبر در محور زاهدان به […]
photo 2023 05 28 08 10 00
Telegram Channel