جان باختن یک سوختبر ‌بلوچ در رودبار

یک سوختبر جوان بلوچ بر اثر تصادف در محور رودبار جانش را از دست داد.

photo 2023 06 03 09 28 50

به گزارش رسیده روز گذشته جمعه ۱۲ خردادماه ۱۴۰۲، یک سوختبر بلوچ بر اثر تصادف در محور رودبار حوالی پل بهادرآباد جان خود را از دست داد. هویت این سوختبر بلوچ “بامین جلالی” حدوداً ۲۴ ساله فرزند خداداد، نامبرده متاهل و دارای یک فرزند است. بامین جلالی اهل روستای پنگ در منطقه زهکلوت واقع در شهرستان جازموریان می‌باشد.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

‏مجروح شدن یک سوختبر بلوچ در قصرقند+ویدیو

ش ژوئن 3 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it یک سوختبر بلوچ بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی و آتش‌سوزی خودرو در قصرقند زخمی شد. به گزارش کولبرنیوز شامگاه جمعه ۱۲ خرداد کماه ۱۴۰۲، یک سوختبر بلوچ بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی در پی اصابت گلوله از […]
photo 2023 06 03 13 43 58

You May Like