جان باختن پنج سوختبر بلوچ در ایرانشهر+ویدیو

پنج سوختبر بلوچ در ایرانشهر در پی تیراندازی نیروهای سپاه و دچار حریق شدنِ دو خودرو، جان خود را از دست دادند.

به گزارش کولبر نیوز امروز سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه ماه ۱۴۰۱، براثر شلیک مستقیم نیروهای سپاه به سمت دو خودروی سوختبر در شهرستان پهره (ايرانشهر) و دچار حریق شدنِ دو خودروی سوختبر، پنج سوختبر بلوچ در آتش سوختند.
از هویت این سوختبران بلوچ تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست.

بر اساس این گزارش، نیروهای سپاه در حوالی منطقه هوراپ در محور مواصلاتی شهر پهره به سمت خودروهای سوختبر اقدام به تیراندازی مستقیم کرده‌ و بدنبال تیراندازی نیروهای سپاه دو خودرو دچار حریق شده که در نتیجه آن پنج سوختبر در آتش سوخته‌اند.

به گفته شاهدان عینی با وجود تماس شهروندان با اداره آتش نشانی پهره (ايرانشهر) مبنی بر حضور به موقع و اطفاء حریق خودروهای سوختبر و نجات سرنشینان، پرسنل آتش‌نشانی به بهانه خارج بودن مکان حادثه از محدوده امدادرسانی این واحد، از حضور و اطفاء حریق و نجات سوختبران گرفتار درون شعله‌های آتش خودداری نمودەاند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند.
با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

آزادی چهار زندانی سیاسی زن از بند زنان زندان اوین و کچویی کرج

س فوریه 7 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it امروز سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، هر سه زندانی سیاسی عسل محمدی، هستی امیری و فرنگیس مظلوم از بند زنان زندان اوین و آرمیتا عباسی از زندان کچویی کرج آزاد شدند. بنا بر اطلاعات رسیده، امروز سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه […]
photo 2023 02 07 21 08 36

You May Like