جان باختن هفتمین کودک بلوچ بر اثر سقوط در کانال آب طی ده روز گذشته

یک کودک بلوچ در کانال آب شهرستان میناب سقوط کرد و جان باخت.

photo 2022 05 23 23 06 37

به گزارش رسیده روز دوشنبه ۲ خرداد ماه ۱٤٠١ یک کودک خردسال بلوچ در کانال آب سقوط کرد و جان خود را از دست داد. هویت این کودک خردسال بلوچ “مریم” ۲۰ ماهه اهل روستای پازیارت از توابع شهرستان میناب عنوان شده است. گفته می‌شود این کودک خردسال بلوچ بر اثر گیر افتادن در لوله کانال آب دچار خفگی شده و جان باخته است.

براساس این گزارش، در طول دە روز گذشته دستکم ٧ کودک و یک معلم زن در دو شهرستان چابهار و دشتیاری بر اثر سقوط در گودال آب (هوتگ) جان باختند.

“هوتک یا هوتگ” گودال حفرشده برای ذخیره آب است که بیشتر برای مصرف احشام به کار می‌رود، اما در سال‌های اخیر با بحران کمبود آب در جنوب استان، اهالی این مناطق از آب هوتک‌ها برای شرب و مصارف خانگی استفاده می‌کنند.

براساس گزارش سالانه ۲۰۲۱ کمپین فعالین بلوچ، دستکم ۳٧ شهروند بلوچ که ۲۱ تن از آنها کودک بوده‌اند بر اثر غرق شدگی در آب هوتگ، رودخانه، دریا، کانال آب یا ریزش دیواره هوتگ‌ها کشته و زخمی شده‌اند.

کولبرنیوز

Next Post

نامە سرگشادە معلمان و کارگران ایران بە شرکت کنندگان در یکصد و دهمین اجلاس سالانە سازمان جهانی کار (ILO) در ژنو، ٢٧ ماە مە الی ١١ ژوئن ٢٠٢٢

س مه 24 , 2022
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it  نامه سرگشاده معلمان و کارگران ایران به شرکت کنندگان در یکصد و دهمین اجلاس سالانه سازمان جهانی کار (ILO)، ژنو، ۲۷ ماه مه الی ۱۱ ژوئن ۲۰۲۲ ما امضا کنندگان این نامه هیات‌های نمایندگی شرکت‌کننده در یکصد و […]
image 2022 05 24 14 25 19

You May Like