جان باختن دو سوختبر بلوچ در قطار خنجک زاهدان

دو سوختبر بلوچ بر اثر سانحه رانندگی در قطار خنجک زاهدان در آتش سوخته و جان خود را از دست دادند.

باختن دو سوختبر بلوچ

به گزارش کولبر نیوز و به نقل از کمپین فعالین بلوچ، جمعه ۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، بر اثر واژگونی و آتش گرفتن یک دستگاه خودروی سوختبر در قطار خنجک شهرستان زاهدان، دو سوختبر در آتش سوخته و جان خود را از دست دادند. هویت این سوختبران که برادر بودند «نوربخش ناروئی»۳۳ ساله و «مهرداد ناروئی» ۱۳ ساله اهل نصرت آباد از توابع شهرستان زاهدان می‌باشد.
طبق این گزارش، این سوختبران بر اثر شدت جراحات وارده توان خروج از خودرو را نداشته در آتش سوخته و جان خود را از دست دادند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند.
با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

اشنویه؛ چهار شهروند مجموعاً به ۱۲٦ ماه حبس، ۵۰ ضربه شلاق و ۱۹ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شدند

س مارس 28 , 2023
سلیمان ارس‌زاده، صنعان قادرزاده، هه‌ژار محمودیان و فرعان حسن‌زاده چهار شهروند اهل شهر اشنویه توسط شعبه ۱٠١ دادسرای عمومی و انقلاب شهر اشنویه مجموعاً به ۱۲٦ ماه حبس تعزیری، ۵٠ ضربه شلاق و ۱۹ میلیون و دویست هزار تومان جزای نقدی محکوم شدند. به گزارش کولبر نیوز شعبه ١۰١ دادسرای […]
photo 2023 03 28 14 00 18

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی