جانباختن یک سوختبر نوجوان در محور سراوان 

یک سوختبر نوجوان بلوچ بر اثر تصادف در محور سراوان به سوران جانش را از دست داد. 

telegram cloud photo size 4 6023850525411360095 y

به گزارش کولبرنیوز روز جمعه ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۲، یک سوختبر نوجوان ۱۸ ساله که شامگاه ۸ شهریورماه بر اثر برخورد با یک خودرو در ۲۵ کیلومتری محور سراوان به سوران مجروح شده بود، پس از ۴۸ ساعت بر اثر شدت جراحات در بیمارستان رازی سراوان جان خود را از دست داد. هویت این سوختبر نوجوان “طلحه الله‌دادزهی (لشکرزهی)”، ۱۸ ساله، فرزند ذاکر و اهل روستای پسکوه کتوران از توابع شهرستان شستون (سراوان) می‌باشد. 

بر اساس این گزارش این سوختبر با موتورسیکلت در حرکت بوده که با برخورد به یک خودرو بشدت مجروح و با آمبولانس که با تاخیر رسیده بود، به بیمارستان رازی سراوان منتقل شده ولی امروز به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

Next Post

جان باختن یک سوختبر بلوچ در دشتیاری+ویدیو

ش سپتامبر 2 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it یک سوختبر بلوچ بر اثر سانحه رانندگی و آتش‌سوزی خودرو در دشتیاری جانش را از دست داد. به گزارش کولبرنیوز روز جمعه ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۲، در پی سانحه رانندگی یک دستگاه خودروی سوختبر در محدوده گرگروک، حد فاصل دوراهی روستای […]
photo 2023 09 01 22 48 45
Telegram Channel