جانباختن پنج سوختبر بلوچ در خاش

پنج سوختبر بلوچ بر اثر تصادف و آتش‌سوزی خودرو در محور خاش به سراوان جانشان را از دست دادند.

photo 2023 10 10 21 42 59

به گزارش کولبرنیوز، شامگاه یکشنبه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۲، در پی برخورد و آتش سوزی سه دستگاه خودروی تریلی و دو خودرو پژوه سوختبر در دوراهی گرنچین در محور خاش به سراوان، شش شهروند از جمله پنج سوختبر در شعله‌های آتش جان خود را از دست داده و دو شهروند مجروح شدند.
هویت دو برادر سوختبر که از سرنشینان یکی از خودرو‌های پژو بودند بهروز ندیمی، حدوداً ۳۹ ساله و مجید ندیمی، حدوداً ۱۵ ساله، دارای بیماری سندروم داون هر دو فرزند غلام‌رسول و اهل روستای “زنگیان” از توابع سراوان عنوان شده و هویت دو سوختبر دیگر که پدر و پسر و از سرنشینان پژو دوم بوده‌اند، ابوبکر حدوداً ١۵ ساله و محمدشریف، ٣٨ ساله، اهل زاهدان و ساکن خاش محرز گشته است. هویت یکی از سرنشینان تریلی علی گنگوزهی فرزند عظیم و اهل خاش عنوان شده است.
از هویت سایر افراد تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست.
بر اساس این گزارش، دو خودرو پژو بصورت شاخ به شاخ در لاین سبقت با هم برخورد کرده و تریلی نیز با هر دو آنها برخورد کرده که در پی آن شش شهروند از جمله پنج سوختبر بر اثر جراحات وارده و اتش‌سوزی خودروها جان خود را از دست داده‌ و دو تن مجروح شده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

شاهرود؛ تداوم بازداشت عاطفه رنگریز علی‌رغم تامین وثیقه ١ میلیارد تومانی

چ اکتبر 11 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it علی‌رغم تامین وثیقه‌ای ١ میلیار تومانی توسط خانواده عاطفه رنگریز، دستگاههای امنیتی برای دومین بار از آزادی وی ممانعت به عمل آمده کردند. به گزارش کولبرنیوز، علی‌رغم تامین وثیقه ١ میلیارد از سوی خانواده عاطفه رنگریز، نهادهای امنیتی […]
photo 2023 09 26 13 05 22

You May Like