جانباختن دو نوجوان سوختبر بلوچ در چاه دادخدا قلع گنج

دو نوجوان دبیرستانی سوختبر بلوچ در شهرستان قلع گنج بخش چاه دادخدا در حین تعقیب و‌ گریز توسط نیروهای نظامی دچار سانحه رانندگی شده و جان خود را از دست دادند.

image

به گزارش کولبر نیوز به نقل از کمپین فعالین بلوچ، روز یکشنبه ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، دو نوجوان دبیرستانی که برای امرار معاش مجبور به سوختبری بودند در حین تعقیب و‌ گریز توسط نیروهای نظامی شهرستان رودبار جنوب، خودرویشان دچار واژگونی شده و بر اثر آتش گرفتن در خودرو جان باختند.
هویت این دو نوجوان سوختبر “متین بامری” ١٩ ساله، فرزند دین‌محمد و “مبین عبدالهی” ١٨ ساله، فرزند عبدالله اهل روستای باغنیل و چاه‌دنک از بخش جلگه چاه‌هاشم می‌باشد.

گفته می‌شود که این دو نوجوان در حریق ناشی از واژگونی و آتش‌سوزی خودرو جانشان را از دست داده‌اند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند.
با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

Next Post

انتقال مجدد عادل ندیمی به بازداشتگاه اداره اطلاعات جهت بازجویی

چ آوریل 5 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it عادل ندیمی اهل شهر کامیاران و فارغ‌التحصیل رشته عمران که پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی سعید جمالی از بابت اتهامات «توهین به ولایت فقیه و الفاظ مغایر با قوانین نظام» به دو سال حبس تعزیری و […]
image 1
Telegram Channel