جانباختن دو سوختبر بلوچ در پی سانحه جاده‌ای

طی سه روز گذشته، دو سوختبر بلوچ در پی سانحه جاده‌ای جان خود را از دست دادند.

msg 1001143457715 88671

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از حال‌وش طی سه روز گذشته دو سوختبر بلوچ در پی سانحه جاده‌ای، جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، عصر روز ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۲، یک سوختبر بلوچ در پی برخورد دو دستگاه خودرو سوختبر سایپا و تویوتا در محور کلپورگان، جان خود را از دست داد.
هویت «شریف دهانی»، فرزند مراد، متاهل دارای چهار فرزند، ساکن روستای چاه عظیم شهرستان سیب و سوران اعلام شده است.

در حادثه‌ای دیگر نیز، روز پنج‌شنبه ۱۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۲، بر اثر واژگونی یک خودرو سوختبر در رستم‌آباد بم، یک سوختبر جان خود را از دست داد.
هویت این سوخت بر “عبدالحمید شیهکی” فرزند شاهدوست، اهل ریگان گزارش شده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

سراوان؛ جمع‌آوری الاغ‌‌ها و قاطرهای سوختبران توسط نیروهای نظامی + ویدیو

ش فوریه 3 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it نیروهای نطامی در منطقه مرزی کله‌گان، اقدام به جمع‌آوری الاغ سوختبران کردند. به گزارش کولبرنیوز، به نقل از حال‌وش، روز چهارشنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۲، نیروهای نظامی پس از یورش به روستای «فهره» در منطقه مرزی کله‌گان از توابع […]
msg 1001143457715 88673

You May Like