تیراندازی و مصادره اموال سوختبران بلوچ توسط نیروهای نظامی در میناب؛ دو سوختبر زخمی شدند+ویدیو

نیروهای نظامی جمهوری‌اسلامی به سمت سوختبران بلوچ در شهر هشتبندی از توابع بخش توکهور شهرستان میناب تیراندازی کرده که منجر به زخمی شدن دو سوختبر شده است. همچنین نیروهای نظامی اموال سوختبران را مصادره کردند.

به گزارش کولبر نیوز به نقل از کمپین فعالین بلوچ، روز دوشنبه ۸ اسفندماه ۱۴۰۱، نیروهای نظامی در شهرستان میناب به سمت سوختبران بلوچ تیراندازی کرده که منجر به زخمی شدن دو سوختبر بلوچ شد. از هویت این دو سوخت بر بلوچ تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دسترس نیست. این دو سوختبر با اصابت گلوله ساچمه‌ای با تیراندازی نیروهای نظامی زخمی شدند.
نیروهای نظامی به سمت ما یورش برده و اقدام به تیراندازی کردند که دو نفر از سوختبران زخمی شدند. نیروهای نظامی پس از تیراندازی و متفرق شدن سوختبران، خودروهای سوختبر و اموال آنها را مصادره کردند و بسیاری از سوخت‌ها را نیز آتش زده‌اند. طبق این گزارش، ارگان‌های نظامی یگان امداد، مبارزه با مواد مخدر و نیروهای انتظامی در این تیراندازی حضور داشتند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند.

با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

سنندج؛ آزادی محمدعبید حقیقیان کارمند سابق دادگستری

ج مارس 3 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it محمدعبید حقیقیان کارمند سابق دادگستری پس از گذشت ٢٠ روز بازداشت با تودیع قرار وثیقه ۵٠٠ میلیون تومانی موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی آزاد شد. به گزارش کولبر نیوز به نقل از توییتر صدای شهریور روز […]
photo 2023 03 03 12 08 33

You May Like